طرح مقابله با اقدامات سنای آمریکا ۱۱ تیر در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می شود

double-quot
تهران – جارپرس – نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی پیش نویس طرح مقابله با اقدامات سنای آمریکا در جلسه علنی روز یکشنبه – ۱۱ تیر ماه جاری – این کمیسیون خبر داد.
کد خبر : 21282
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 - 5:55
طرح مقابله با اقدامات سنای آمریکا ۱۱ تیر در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، کمال دهقان فیروزآبادی روز شنبه اظهارکرد: پیش نویس این طرح به همت مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تهیه و تنظیم شده است.
وی افزود: پس از تصویب تحریم های جدید سنای آمریکا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به این کمیسیون ماموریت داد تا طرح مقابله با این اقدامات را تهیه کند که پیش نویس این طرح درحال حاضر تهیه شده است.
نماینده مردم تفت در مجلس شورای اسلامی به تعطیلات دو هفته ای مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: پیش نویس این طرح پس از تعطیلات دو هفته ای مجلس در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون بررسی می شود.
دهقانی تصریح کرد: بر اساس پیش نویس این طرح با تجمیع تمام مصوباتی که در مجلس علیه آمریکایی ها به تصویب رسیده است اقداماتی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد تا اقدام و مقابله مناسبی در برابر بدعهدی ها و نقض عهدهای آنان انجام شود.
کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا چهارم خردادماه سال جاری، طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- ۲۰۱۷» را (با ۱۸ رای موافق در برابر ۳ رای مخالف) تصویب کرد.
به ادعای کنگره، آمریکا در طرح موسوم به S_722، اعمال تحریم‌ها علیه ایران به سبب برنامه موشکی بالستیک این کشور، ادعای حمایت از فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی و همچنین ادعای نقض حقوق‌بشر و موارد دیگر مدنظر قرار گرفته است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ٢١ خرداد مجلس از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست تا طرح مقابله با اقدام اخیر سنا را آماده کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.