طرح اتهام آمریکا علیه یک ایرانی – کانادایی به دلیل صادرات غیرقانونی به ایران

double-quot
تهران – جارپرس – آمریکا یک مرد ایرانی‌-کانادایی را به تلاش برای انتقال غیرقانونی تجهیزات نظامی به ایران متهم کرد.

کد خبر : 20209
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 12:19
طرح اتهام آمریکا علیه یک ایرانی – کانادایی به دلیل صادرات غیرقانونی به ایران

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نشنال پست، قباد قاسم پور یک شهروند ایرانی‌- کانادایی در آمریکا متهم شده است که قصد داشته تجهیزات نظامی برای آزمایش سامانه‌های موشکی به ایران ارسال کند.

اسناد دادگاه نشان می‌دهد که این فرد هفته گذشته در واشنگتن بازداشت شده و دادستانی آمریکا وی را به همکاری با دوستان پدرش در ایران برای پول‌شویی و صادرات غیرقانونی کالا به ایران متهم کرده است.

در اتهامات وی آمده است که قباد قاسم پور از سال ۲۰۱۱ با دو مرد ایرانی و چینی برای انتقال این تجهیزات از طریق چین به ایران همکاری کرده و در این راستا شرکت‌هایی جعلی را برای انتقال پول و تجهیزات میان این کشورها ایجاد کرده است.

به نوشته نشنال پست، مرد ایرانی که با قاسم پور همکاری داشته، ظاهراً انتقال این تجهیزات به ایران را برنامه‌ریزی کرده و با شرکت‌های دولتی در ایران همکاری داشته است.

این اسناد همچنین نشان می دهد که تحقیقات درباره فعالیت های قباد قاسم پور پس از آن آغاز شد که وی در سال ۲۰۱۲ با شریک چینی خود تماس گرفته و به وی گفته بود که آنها می‌توانند به پدرش برای واردات کاغذ از برزیل کمک کنند چراکه وی به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران با مشکلاتی روبه‌رو است. از آن پس قاسم پور خرید دیگر تجهیزات و انتقال آن به ایران را آغاز کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.