طاهری: کشور ما ابزارهای کنترل انتقال ارز را ندارد

double-quot تهران - جارپرس - در راستای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر واردات خودروی خارجی با شرط عدم انتقال ارز به کشور، نماینده مردم زنجان در مجلس مخالفت خود با این مصوبه را ابراز کرد.
کد خبر : 68361
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 10:01
طاهری: کشور ما ابزارهای کنترل انتقال ارز را ندارد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، مصطفی طاهری در مورد مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در مورد واردات خودرو اظهار کرد: کمیسیون در واقع با هر نوع واردات خودروی خارجی موافقت نکرده است بلکه مصوب کرد که هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به جای صادرات خودرو یا قطعات خودرو، خودروی هیبریدی، بنزینی یا گازسوز معادل ارزش صادراتی اقدام کند. واردات خودرو شرط و شروطی دارد و به نظرم مهم‌ترین شرط آن این است که انتقال ارز صورت نگیرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در مورد موافقت یا مخالفت‌اش با این مصوبه گفت: این طرح معایب و محاسنی دارد به طور کلی با این طرح مخالفم و استدلالم، استدال ارزی و اقتصادی است؛ چرا که در صحن آمده است واردات خودرو نباید بار ارزی برای کشور داشته باشد. (مثلا یک سرمایه‌گذار در خارج از کشور به جای انتقال ارز به کشور خودرو وارد می‌کند یا یک صادر کننده قطعات خودرو در کشور به جای گرفتن پول و وارد کردن ارز به کشور خودرو وارد می‌کند.) به نظرم ابزارهای کنترل ارز در کشور ما وجود ندارد و این موضوع عملیاتی نخواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در عین حال این ادعا را قبول ندارم که واردات خودرو منجر به تضعیف ساخت داخلی می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.