0 نظر
159 بازدید

طالبان برای تضمین دریافت مالیات ۱۲۰ معلم را ربود

double-quot
کابل – جارپرس – خبرگزاری «جمهور» در افغانستان گزارش داد که گروه تروریستی طالبان در شهرستان «گیرو» استان «غزنی» ۱۲۰ معلم را برای بدست آوردن ضمانت لازم به منظور دریافت مالیات از محل حقوق این افراد ربود و چند روز آنها را زندانی کرد.
کد خبر : 27433
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آبان 1397 - 12:32
طالبان برای تضمین دریافت مالیات ۱۲۰ معلم را ربود

در این گزارش خبری که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است این آدم ربایی بعد از آن رخداد که وزارت آموزش و پرورش افغانستان اعلام کرد با هماهنگی وزارت مخابرات و تفاهم نامه های امضا شده بین دو دستگاه ، قرار است حقوق ماهیانه معلمان از طریق تلفن های همراه به حساب آنها واریز شود.
طالبان نگران از این که در شیوه جدید ، دسترسی به مسیر انتقال دستمزد معلمان قطع می شود و مالیاتی که از این محل دریافت می کردند از دست برود پیش دستی کرده و با ربودن و زندانی کردن این افراد که تا دیروز ادامه داشت خواستند دریافت مالیات را تضمین کنند.
در گزارش جمهور آمده است که معلمان ربوده شده با میانجیگری بزرگان اقوام و والدین دانش آموزان آزاد شده اند اما مشخص نکرده است که در این میانجیگری بر چه چیزی به عنوان توافق بر داد و ستد توافق شده است.
در شیوه رایج پرداخت دستمزد معلمان در استان های افغانستان که قرار است با امضای قرارداد وزارت آموزش و پرورش با وزارت مخابرات تغییر کند، یک فرد معتمد از هر مدرسه موظف می شود در پایان هر ماه با سفری به مرکز ، حقوق ماهیانه همکارانش را بصورت نقدی دریافت و به مدرسه منتقل کند و گروه طالبان هم در مسیر با متوقف کردن این فرد مبلغی معین و اعلام شده را از سر جمع حقوق های ملعمان به عنوان مالیات حکومت خود بر می دارد.
معلمان در افغانستان یکی از محروم ترین قشر جامعه محسوب می شوند که با کمترین دستمزد به بچه ها درس می دهند و حقوق آنها ماهیانه در بالاترین حد به ۹ هزار و ۳۰۰ افغانی می رسد که با توجه به ارزش دلار رقمی معادل ۱۲۰دلار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.