0 نظر
79 بازدید

ضرورت تعریف پروژه‌های اقتصادی در زمینه حفظ شتر

double-quot تهران - جارپرس - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به ضرورت تعریف پروژه‌های اقتصادی در زمینه حفظ شتر تاکید کرد.
کد خبر : 126179
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 تیر 1402 - 20:34
ضرورت تعریف پروژه‌های اقتصادی در زمینه حفظ شتر

 

نادر تقی ‌زاده اول تیر در نشست علمی-فنی روز جهانی شتر با تاکید بر صیانت از شتر دوکوهانه استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حفظ ژنتیکی شتر صرفا کار دولت نیست، بلکه نیازمند مردمی سازی در این زمینه هستیم؛ بطوریکه مردم در حوزه شترداری فعال شوند.

وی ادامه داد: حضور مردم نیازمند جذابیت در این حوزه است و این مهم نیز به واسطه صرفه اقتصادی تحقق می یابد و باید بررسی شود که چه مواردی سبب جذابیت حوزه شترداری می‌ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: نیاز است در راستای حفظ شتر در کشور و استان اردبیل پروژه‌ های اقتصادی تعریف شود و سایر کارهایی که می تواند در مردمی سازی حفظ شتر مفید باشد در دستور کار وزارت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای اینکه از نظر منابع مالی برای این پروژه مشکل به وجود نیاید نیاز است در وزارت جهاد کشاورزی یک ردیف بودجه ویژه در این راستا در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا زمانی که مردم رو به شترداری نیاورند نمی توان موفقیت این حوزه را شاهد بود و این نیز زمانی اتفاق می افتد که توجیه اقتصادی شترداری و ارزش آن در جامعه نمایان شود.

سعید زیبایی رئیس انجمن شتر ایران گفت: هدفمان این است که به سمت شترداری نوین برویم، زیرا که شترداری نوین جنبه‌ های اقتصادی داشته و می تواند شترداری را اقتصادی کند.

وی با بیان اینکه شترداری یک منبع درآمد برای افراد است، عنوان کرد: کارآفرینی و ایجاد اشتغال در زمینه شترداری می تواند انجام شود، اما به شرطی که صرفه اقتصادی داشته باشد.

رئیس انجمن شتر ایران تاکید کرد: ارزش گذاری به حوزه شترداری و همچنین معرفی محصولات این حوزه و برندسازی می تواند تاثیر خوبی را در راستای اقتصادی کردن آن ایفا کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.