ضربه مهلک طوفان‌الاقصی بر پیکر گردشگری رژیم صهیونیستی/کاهش ۸۰ درصدی پروازها

double-quot تهران- جارپرس- منابع صهیونیستی به تاثیرات مخرب عملیات طوفان الاقصی و جنگ علیه غزه بر گردشگری رژیم اسراییل اذعان و اعلام کردند که ماه گذشته فقط ۸۹ هزار نفر از سرزمین های اشغالی دیدن کردند، در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته، شمار گردشگران ۳۶۹ هزار نفر بود.
کد خبر : 135693
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 9:52
ضربه مهلک طوفان‌الاقصی بر پیکر گردشگری رژیم صهیونیستی/کاهش ۸۰ درصدی پروازها

به گزارش روز چهارشنبه جارپرس از ایرنا به نقل از العربی الجدید، جنگ غزه تاثیرات مخربی بر گردشگری رژیم صهیونیستی گذاشته به طوری که طی ماه اکتبر گذشته این رژیم، شاهد کاهش ۷۶ درصدی ورود گردشگردان و لغو بیشتر پروازها به تل آویو بوده است.

طبق گزارش مرکز گردشگری رژیم صهیونیستی، طی ماه اکتبر ۸۹.۷ هزار گردشگر از سرزمین های اشغالی دیدن کردند که بیشتر آنها قبل از هفتم اکتبر یعنی پیش از شروع عملیات طوفان الاقصی وارد اراضی اشغالی شده بودند و این در حالی است که ۳۶۹ هزار نفر در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به این مناطق آمده بودند.

این گواهی بر میزان خسارات وارده به رژیم صهیونیستی به علت طوفان الاقصی حماس و نیز جنگ این رژیم علیه غزه است.

در همین حال روز گذشته نیز سایت «Secret Flights »مربوط به پروازها در گزارشی از کاهش قابل ملاحظه پروازهای فرودگاه بن گورین در تل آویو به میزان هشتاد درصد از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) خبر داد.

طبق این گزارش، در زمان جنگ روزانه فقط ۱۰۰ پرواز در فرودگاه بن گورین بر زمین می‌نشیند و این در مقایسه با ۵۰۰ پرواز معمولی قبل از جنگ است. بیشتر ترددها از سوی سه شرکت «العال، ارکیا و اسرائیل» انجام می‌شود و بیشتر شرکت‌های بین المللی، پروازهای خود را به سبب جنگ و افزایش شدید نرخ بیمه شرکت‌های پروازی، متوقف کرده‌اند. شرکت‌های سه گانه مزبور نیز به دلیل اینکه از سوی شرکت بیمه «انبال» رژیم صهیونیستی تحت پوشش هستند، توان ادامه پرواز را دارند.

در این گزارش آمده است: شرکت های اسرائیلی به هرجایی هم نمی‌توانند پرواز کنند، به طوری که شرکت «العال» پروازهای خود را به دوبلین، مارسی، استانبول، شرم الشیخ و توکیو متوقف کرده است. از سوی دیگر شرکت‌های هواپیمایی خارجی هم پرواز منظمی به فلسطین اشغالی و از آن ندارند از جمله هواپیمایی امارات، «فلای دبی» و «بلو برد».

به گزارش ایرنا، تجاوز وحشیانه رژیم اسراییل به نوار غزه، خسارت های سنگینی را به اقتصاد این رژیم وارد کرده است، به طوری که براساس برآوردهای رژیم صهیونیستی، این جنگ و آثار و پیامدهای آن ۲۰۰ میلیارد شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) معادل ۵۱ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست ها خواهد گذاشت.

ارزیابی های اولیه نشان می دهد که هزینه و خسارت های جنگ غزه در یک ماه گذشته به رقم های سرسام آوری رسیده است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده که جنگ با مقاومت فلسطین و آثار و پیامدهای ناشی از آن حدود ۵۱ میلیارد دلار به این رژیم خسارت وارد خواهد کرد و اثرات آن بسیار گسترده تر از کووید-۱۹ خواهد بود.

هفته گذشته ۳۰۰ کارشناس بزرگ رژیم صهیونیستی درباره خطر فروپاشی اقتصادی هشدار دادند و خواستار انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از خسارت های بیشتر شدند.

اقتصاددانان در نامه ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر دارایی وی نوشتند: شما میزان بحرانی که اقتصاد اسرائیل با آن روبرو است را درک نمی کنید و باید شیوه کار خود را تغییر دهید.

آن ها اعلام کردند که اقتصاد رژیم اسرائیل روزهای دشواری را سپری می کند و باید برای جلوگیری از خسارت های بیشتر اقدامات فوری انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.