رییس فدراسیون خبر داد:

صلاحیت نمایندگان ایران در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تایید شد

double-quot تهران- جارپرس- رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: صلاحیت نمایندگان کشورمان برای شرکت در انتخابات فدراسیون بین‌المللی تایید شد. این انتخابات به احتمال فراوان اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.
کد خبر : 76334
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 آذر 1400 - 8:09
صلاحیت نمایندگان ایران در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تایید شد

به گزارش جارپرس از ایرنا«علی مرادی» با اشاره به شرایط فدراسیون بین‌المللی۰ اظهار داشت: از اوایل سال ۲۰۲۰، به دلیل برخی شرایط، این نهاد بین‌المللی‌ دچار سردرگمی شده است. با رفتن «تاماش آیان» انتظار بود که این فدراسیون تغییرات اساسی داشته باشد اما چند نفر این رشته را در اختیار گرفته و مطابق میل خود حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کمیته بین‌المللی المپیک نیز به دنبال اصلاحاتی در این رشته است. به نظرم IOC در گام نخست باید با این افراد برخورد کند. هنوز مشکلات دوران آیان در فدراسیون جهانی حاکم است و معلوم نیست چه زمانی این داستان پایان می‌یابد.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران گفت: یکی از مشکلاتی که درگذشته وجود داشت اعلام دیر هنگام مشکلات دوپینگی برخی کشورها بود. مشکلاتی که اکنون هم وجود دارد و حتی در گرفتن تست از ورزشکار کشورها نیز تناقض وجود دارد. ما پیش از المپیک چندین بار اجازه دادیم که ورزشکارانمان تست دوپینگ بدهند اما برخی از کشورها حتی یکبار تست ندادند.

وی افزود: این موضوع در زمان آیان هم وجود داشت و یکی از ایرادهای کمیته بین‌المللی المپیک بود. جای تاسف دارد که برخی در فدراسیون جهانی هنوز در خواب هستند زیرا کمیته بین‌المللی المپیک تا کمتر از ۲ ماه دیگر رشته‌های حاضر در المپیک را اعلام می‌کند و باید برای وزنه‌برداری فکری شود.

مرادی که یکی از نامزدهای پست ریاست فدراسیون جهانی است گفت: اخباری از تعویق انتخابات فدراسیون بین‌المللی منتشر شده و به نظرم این انتخابات در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. یکی از دلایل این تعویق تایید نشدن برخی از نامزدها است. خوشبختانه  نفراتی که از سوی ورزش ایران برای پست‌های مختلف ثبت نام کردند تایید صلاحیت شده و در این زمینه نگرانی نداریم. امیدوارم بتوانیم با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یکی از کرسی‌های بین‌المللی را کسب کنیم.

انتخابات فدراسیون بین‌المللی قرار بود بعد از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۱ جهان و در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر برگزار شود به بنا به اعلام فدراسیون جهانی به تعویق افتاد. دلیل این تعویق نیز رعایت نشدن برخی قوانین و ایراد کمیته بین‌المللی المپیک بود. این انتخابات به احتمال زیاد در اوایل ماه آوریل (فروردین سال ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.