0 نظر
123 بازدید

نماینده مجلس:

صرفه جویی۵۵۰ میلیون دلاری دولت با یک تصمیم شجاعانه/امضاهای طلایی حذف شد

double-quot تهران-جارپرس- نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی یارانه نان موجب صرفه جویی ۱.۵ میلیون تنی برابر با ۵۵۰ میلیون دلار در واردات گندم شد.
کد خبر : 132657
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 9:36
صرفه جویی۵۵۰ میلیون دلاری دولت با یک تصمیم شجاعانه/امضاهای طلایی حذف شد

به گ

به گزارش جارپرس  از ایرناعلیرضا عباسی اظهار داشت: اقدامات دولت در هوشمند سازی نظام اعطای یارانه‌های حمایتی سبب شد تا نیاز نانوایی‌ها به آرد روزانه مشخص و نظامند شود.

وی افزود: با توجه به جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور سالانه به حدود ۱۲ میلیون تن گندم نیاز داریم.

وی بیان کرد: قبل از اجرای طرح هوشمند سازی گندم تولیدی به عنوان خوراک دام استفاده یا قاچاق می شد، اما با اجرای طرح هوشمند سازی مصرف آن تحت کنترل درآمد و جلوی انحراف گرفته شد.

عباسی اظهار داشت: دولت بنا نداشت که محدودیت ایجاد کند یا قیمت را بالا ببرد فقط مقرر شد خرید نان از طریق کارت خوان هایی باشد که به سیستم مرکزی متصل است .

وی افزود: بنابراین نیاز هر نانوایی براساس فروش آن مشخص می‌شود که چقدر نیاز روزانه به آرد دارد و آردی که خمیر و تبدیل به نان می شد ملاک تخصیص سهمیه آرد قرار گرفت و جلوی انحرافات گرفته شد.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با اجرای این طرح سالانه نیاز به گندم وارداتی یک و نیم میلیون تن کاهش یافت. سهمیه هر نانوایی براساس مقدار نانی که به مردم تحویل داده می شود، تعیین شد.

وی گفت: صنف و صنعت سهمیه آرد جدا دارند که از نانوایی ها نباید تهیه کنند تا در این نانوایی ها مشکل کمبود آرد بوجود نیاید .

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کاهش سالانه یک و نیم میلیون تن واردات گندم حدود ۵۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد .

وی ادامه داد: شفافیت در تمام زنجیره ها باید ایجاد شود چراکه محدودیت را قایل نیستیم و اگر کسی خطایی در بخش نان داشت باید رسیدگی شود چراکه عده ای می خواهند با نان مردم بازی و آن را به نفع خود تمام کنند .

این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص نهضت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نیز بیان کرد: یکی از مشکلات در کشور آفت ها ، آسیب ها و فسادی بود که در کسب و کارها ایجاد شده بود و این مجوزها ابزاری برای امضاهای طلایی برای عده ای خاص بود.

عباسی توضیح داد: چون محدودیت و انحصاری وجود داشت و برخی از مدیران چندان دقت نداشتند، مجوزهای کسب و کار با امضاهای طلایی خرید و فروش می شد .

عباسی گفت: نهضت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را مجلس شروع و دولت حمایت کرد بطوری که صدور مجوزها به ۲ دسته مجوزهای ثبت محور و تایید محور تقسیم شد .

وی اضافه کرد: اکنون تا سه ماه مشخص می شود که مجوز ارایه می شود یا نه ؟ درحالی که در گذشته برخی افراد تا سه سال نیز به دنبال مجوز بودند .

عباسی تاکید کرد: با این اقدام جلوی فساد گرفته شد و امید هم در متقاضیان مجوز بوجود آمد بطوریکه پس از سه ماه تعیین تکلیف می شوند تا اگر امکان دریافت مجوز را ندارند به سراغ فن دیگری بروند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.