صرفه‌جویی ۱۸ میلیارد مترمکعب سوخت با نیروگاه‌های بخاری

double-quot تهران - جارپرس - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ۳۵هزار و ۶۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی وجود دارد که از این میزان ١٢٠٠ مگاوات نیروگاه بخاری داریم که بدون مصرف سوخت، برق تولید می‌کند، بنابراین سالانه بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب سوخت گاز یا گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود.
کد خبر : 122005
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 17:55
صرفه‌جویی ۱۸ میلیارد مترمکعب سوخت با نیروگاه‌های بخاری

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، همایون حائری امروز در سی و یکمین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک ایران و نهمین همایش صنعت نیروگاهی ایران با اشاره به تاریخچه صنعت نیروگاهی در ایران گفت: صنعت نیروگاهی کشور طی سال‌ها در ایران ریشه دارد. وی افزود: در زمان انقلاب اسلامی ظرفیت نیروگاهی کشور ٧٠٠٠ مگاوات بود، در حال حاضر بیش از ۹۱ هزار مگاوات بوده که از این میزان بیشتر از نیمی از آن داخل کشور و به دست توانای متخصصان ایرانی در شرکت مپنا ساخته شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: واحدهای گازی در کشور هستند که در برنامه داریم آنها را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم. واحدهای گازی مکملی از واحدهای تجدیدپذیر هستند که در آینده سهم بیشتری از انرژی کشور خواهند داشت که در حال حاضر نزدیک به ١٠٠٠ مگاوات است.

حائری همچنین درباره نقش گروه مپنا در راه‌اندازی واحدهای سیکل ترکیبی گفت: بیش از ۷۰ درصد از مجوعه‌های سیکل ترکیبی توسط مپنا ساخته شده و راندمان بسیار بالایی دارند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.