صالحی امیری: اخلاق سیامند از فرهنگ قوم کٌرد نشات می‌گرفت

double-quot تهران- جارپرس- رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به روحیات خاص قهرمان فقید پارالمپیک گفت: «سیامند رحمان» نمونه بارزی از فرهنگ کٌردی بود که شاد زیستن و وفاداری از نمودهای بارز آن است.
کد خبر : 33081
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 شهریور 1399 - 8:00
صالحی امیری: اخلاق سیامند از فرهنگ قوم کٌرد نشات می‌گرفت

به گزارش جارپرس از ایرنا، «سیدرضا صالحی‌امیری» روز سه‌شنبه در آیین تغییرنام سالن وزنه‌برداری فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان به نام «سیامند رحمان» افزود:مجموعه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون پاک‌ترین، شریف‌ترین انسان‌هایی هستند که ما به وجودشون افتخار کنیم. ما باید این مجموعه را به تمام ایران معرفی کنیم. برای تداوم ورزش به اخلاق نیاز داریم. اخلاقی که سرمایه اجتماعی ورزش است.

وی ادامه داد: سرمایه انسانی و اخلاقی می‌ماند و ماندگار خواهد شد. سرمایه اخلاقی و انسانی ماندگارتر از سرمایه اقتصادی است. کسی از سرمایه اقتصادی نمی‌گوید بلکه همه از تختی و سیامند حرف می‌زنند و سرمایه‌هایی مانند شهید «ابراهیم هادی» که فراموش نشدنی است.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: عصرِ قدرت نرم است و این یعنی شهدایی که جانشان را نثار کردند و شهدای زنده‌ای که در فدراسیون هستند تا ما به راحتی در عرصه جهانی بدرخشیم و «سیامند رحمان» نمونه بارزی از قدرت نرم بود. او از خطه کردستان و مناطق کردنشین بود که یکی از با قدمت‌ترین اقوام ایران هستند.

صالحی امیری ادامه داد: به مردم کردنشین برای رشد «سیامند رحمان» تبریک می‌گویم او نمونه بارزی از فرهنگ کرٌدی بود. فرهنگی که شاد زیستن و وفاداری از بارزترین خصیصه آنان است.

رییس کمیته ملی المپیک همچنین در جمع خبرنگاران نیز گفت: امروز روز مهمی در تاریخ پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان این کشور است. امروز در حقیقت از یک نماد ورزش ایران زمین تجلیل و قدردانی شد و به صورت سمبلیک این سالنی که امروز در آن هستیم به نام سیامند نامگذاری شد. او یک فرد نبود بلکه نماینده یک نسل بود. سیامند نماد غرور و غیرت در عرصه جهانی بود. او ثابت کرد که یک جوان کرد، باغیرت و باجسارت می‌تواند در عرصه‌های جهانی کام مردمش را شیرین کند.

وی ادامه داد: می‌دانید و می‌دانیم که کشتی و وزنه‌برداری ۲ بالی هستند که همیشه ملت ایران را شاد کردند و در تاریخ ایران از مرحوم تختی تا به امروز و در وزنه‌برداری از وزنه‌برداران قدیمی تا «حسین رضازاده» و «بهداد سلیمی» همه کام مردم را شیرین کردند اما اتفاقی که سیامند رقم زد متفاوت بود. او در ناتوانی‌ها خودش را ثابت کرد. فرق او با رضازاده این است که رضازاده در اوج سلامت بر روی سکو رفت و مردم را خوشحال کرد اما سیامند در اوج ناتوانی جسمی خود را ثابت کرد که این موضوع بسیار برای ما ارزشمند است که یک جانباز یا معلول می‌تواند دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروز نسل جوان باید بدانند که می‌توانند به آن چیز که می‌خواهند برسند و دلیل روشن ما مرحوم سیامند رحمان است.

رییس کمته ملی المپیک، تصریح کرد: با حضور مقامات استانی، خانواده مرحوم سیامند، قهرمانان و پهلوانان رشته وزنه‌برداری، «محمد شروین اسبقیان» رییس دلسوز و سخت‌کوش فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و فراتر از همه «محمود خسروی وفا» رییس کمیته ملی پارالمپیک که همه عمر خود را پای این فدراسیون گذاشت، این مراسم ارزشمند برگزار شد.

صالحی‌امیری، بیان داشت: از رسانه می‌خواهم که آن‌ها تصویر دقیق‌تری از این فدراسیون و قهرمانان آن نشان مردم بدهند چرا که بسیار گمنام هستند. قهرمانان ما که بر روی سکو می‌روند در اوج سلامت هستند اما وقتی یک معلول در ناتوانی وزنه‌های سنگین بلند می‌کند، ۲ اراده دارد؛ یکی اراده روحی و دیگری اراده جسمی که باید از آن تقدیر کنیم. وظیفه دارم یادی کنم از شهدای ایران و ورزش این کشور که حق بزرگی بر گردن ما دارند مانند شهید ابراهیم هادی و دیگر عزیزان و امیدواریم در این ایام مقدس مشمول الطاف حق قرار بگیریم. ‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.