صادرات ۸۷۸ میلیون دلار کالا از گمرک خرمشهر و شلمچه درسال ۹۵

double-quot

آبادان – جارپرس – مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: پارسال سه میلیون و ۵۷۴ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۸۷۸ میلیون دلار از گمرک خرمشهر و شلمچه و از طریق مرزهای خشکی و آبی به خارج از کشور صادر شد.

کد خبر : 20236
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1396 - 6:58
صادرات ۸۷۸ میلیون دلار کالا از گمرک خرمشهر و شلمچه درسال ۹۵

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، عارف باوی با تقدیر از حمایت رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از تولید داخلی، افزود: در راستای توسعه صادرات غیر نفتی و تمرکز بر تولید داخل پارسال سه میلیون و ۵۷۴ هزار تن کالا به کشورهای عراق و کویت صادر شد.
وی اظهارکرد: عمده کالاهای صادراتی مصالح ساختمانی از قبیل سیمان، پودر سنگ، خورده سنگ ، گچ ساختمانی، میوه، تره بار، سبزیجات و صیفی و انواع علوفه بود.
وی افزود: حمل کالاهای صادراتی به مقصد عراق از مرز شلمچه توسط ۱۱۲ هزار دستگاه کامیون صورت گرفت.
باوی گفت: تراز صادرات و واردات کشور از طریق گمرک خرمشهر در سال ۹۵ به گونه ای بود که حجم صادرات همچنان بر واردات کالا پیشی گرفته است؛ در این مدت، ۸۶۲ میلیون دلار کالا وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ از نظر ارزش دلاری ۳۳ درصد افزایش و از نظر وزن نیز ۱۳ درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهارکرد: عمده کالای وارداتی در این مدت پارچه، ماشین رختشویی، ظروف شیشه ای، پیچ و مهره، لاستیک چرخ، وسایل آشپزخانه، ماشین های راهسازی و قطعات وسایل نقلیه موتوری بود.
مدیر کل گمرک خرمشهر گفت: در این مدت، هفت هزار و ۸۰۰ تن کالا به ارزش ۲۰ میلیون و ۶۲۵ هزار دلار به صورت ترانزیت داخلی با مبدا و مقصد خرمشهر صورت گرفت که ارزش ترانزیت داخلی با مبدا خرمشهر ۳۸ درصد افزایش و با مقصد خرمشهر نیز ۱۴۰ درصد افزایش نشان می دهد.
باوی افزود:حجم ترانزیت خارجی کالا با مبدا و مقصد خرمشهر و ترانزیت خارجی با مرز خروجی شلمچه به مقصد عراق در سال ۹۵، در مجموع به وزن ۹۲ هزار تن و به ارزش ۲۸۱ میلیون دلار بوده که سهم گمرک خرمشهر از این میزان ترانزیت خارجی ۲۹ هزار تن کالا و به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار بود.
وی ادامه داد: میزان ترانزیت خارجی از مرز خروجی شلمچه در این مدت بیش از ۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۸۱ میلیون دلار بود که انتقال این کالاهای ترانزیتی از این مرز توسط ۲ هزار و ۸۳۰ دستگاه کامیون صورت گرفت.
مدیر کل گمرکت خرمشهر گفت:بیشتر کالاهای ترانزیت خارجی با مبدا و مقصد خرمشهر شامل وسایل نقلیه موتوری، خودروی سواری، ظروف شیشه ای، لوله، بولدوزر، گریدر، بیل مکانیکی، لاستیک چرخ و لوازم، اتصالات لوله کشی، دستگاه های تهیه مطبوع، مبدل، قالب شمش ریزی، ماشین های ریخته گری، شیر آلات و فر برقی و صنعتی بوده و مقصد کالاهای ترانزیت خارجی نیز کشورهای عراق، ترکیه ، مقدونیه، ترکمنستان و ارمنستان بود.
وی اظهارکرد: عمده کالاهای ترانزیت خارجی با مرز خروجی شلمچه به مقصد عراق شامل مرغ، تخم مرغ ، چوب و تره بار بودند.
اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر از دیر باز متکی به فعالیت های حمل و نقل آبی ، خشکی و بازرگانی بوده است.
بنادر آبادان و خرمشهر از زیر ساخت های مناسب بازرگانی برخوردار است.
وجود منطقه آزاد اروند، وجود فرودگاه بین المللی ، اتصال ریلی و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس، از موقعیت های ویژه آبادان و خرمشهر در امر تجارت و بازرگانی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.