صادرات افزون بر ۳۳ میلیون تن کالا از گمرک های بوشهر

double-quot
بوشهر- جارپرس – ناظر گمرک های استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال ۳۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تن کالا از گمرکهای این استان به خارج کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته از لحاظ وزن ۵۶ درصد و از نظر ارزش ۲۱ درصد رشد نشان می دهد.

کد خبر : 19178
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 8:39
صادرات افزون بر ۳۳ میلیون تن کالا از گمرک های بوشهر

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، بهنام نوروزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ارزش کالاهای صادراتی شامل میعانات گازی، فراورده های پتروشیمی، آبزیان، مصالح ساختمانی معادن، کودهای معدنی و انواع سازه‌های فلزی ۱۲ میلیارد و ۷۱۴ میلیون دلار است.
وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد محصولات صادراتی از گمرکهای استان بوشهر میعانات گازی و محصولات پتروشیمی است که ارزش آنها ۶ میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار است.
نوروزی گفت: این کالاها به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، هنگ کنگ، پاکستان و هلند صادر شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۸۶۳ هزار تن کالا به ارزش میلیارد و ۷۹۱ دلار از گمرکهای استان بوشهر وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
نوروزی، کالاهای وارداتی را شامل خودروسواری، موز، برنج، لاستیک خودرو، لوازم یدکی موتورسیکلت، کره حیوانی، اسباب بازی، و دستگاه تهویه مطبوع عنوان کرد.
وی در ارتباط با میزان درآمد گمرکهای استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال گفت: در این مدت گمرکهای این استان ۱۹ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال درآمد داشته اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.
ناظر گمرکهای استان بوشهر با اشاره به ایجاد گمرک دیجیتال در این استان گفت: ایجاد سامانه جامع امور گمرکی نقشی مهم در تسریع خدمات گمرکی و جلوگیری از تخلفات و کالای قاچاق داشته به گونه‌ای که با وجود کاهش واردات ولی شاهد افزایش درآمدهای گمرکی هستیم.
نوروزی با بیان اینکه ۹۵ درصد درآمد گمرکها از محل کالاهای وارداتی وصول می‌شود افزود: با وجود کاهش واردات ولی شاهد افزایش درآمد گمرکهای استان بوشهر هستیم که این مهم در پی راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی شدن خدمات گمرکی محقق شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.