شی جینپینگ برای سومین دوره دبیرکل حزب کمونیست چین شد/ رونمایی از تیم جدید

double-quot تهران - جارپرس - شی جینپینگ برای سومین دوره به عنوان دبیرکل حزب حاکم کمونیست چین انتخاب شد.
کد خبر : 104695
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 13:06
شی جینپینگ برای سومین دوره دبیرکل حزب کمونیست چین شد/ رونمایی از تیم جدید

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از رویترز، رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند ، شی جینپینگ، امروز (یکشنبه) در اولین جلسه عمومی کمیته مرکزی جدید حزب حاکم کمونیست برای سومین دوره به عنوان دبیرکل حزب انتخاب شد. شی همچنین در این نشست به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست چین معرفی شد.

در این جلسه که به ریاست شی جینپینگ برگزار شد، ۲۰۳ عضو کمیته مرکزی ۲۰ حزب کمونیست چین و ۱۶۸ عضو علی البدل حضور داشتند.

شی جینپینگ، رهبر ۶۹ ساله چین همچنین از بازیگران اصلی حمایت کننده خود برای سومین دوره ریاست جمهوری پرده برداری کرد و ستارگان نوظهور لی کیانگ ۶۳ ساله، لی شی ۶۶ ساله، دینگ ژوکسیانگ ۶۰ ساله و کای چی ۶۶ ساله را به بالاترین نهاد تصمیم گیری چین معرفی کرد.

آنها به همراه تزار ایدئولوژی وانگ هونینگ، ۶۷ ساله، و رئیس مبارزه با فساد، ژائو لجی، ۶۵ ساله، کمیته دائمی دفتر سیاسی جدید را تشکیل خواهند داد.  لی کیانگ نخست وزیر بعدی چین خواهد بود.

کای چی اولین دبیر دبیرخانه حزب است – که از وانگ هونینگ برگزیده شده است – و مسئولیت اداره روزانه امور کلیدی حزب را بر عهده خواهد داشت.

ژائو لجی، که اکنون در رتبه سوم قرار دارد، احتمالاً ریاست کنگره ملی خلق را بر عهده خواهد گرفت،

در حالی که وانگ هونینگ کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین را که یک پلتفرم مهم برای بسیج منابع و پشتیبانی خارج از حزب است، به عهده خواهد گرفت.

لی شی رئیس نهاد قدرتمند مبارزه با فساد، کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی است که جائو لجی را بر عهده گرفته است.

در نهایت تعجب، تعداد دفتر سیاسی به ۲۴ نفر کاهش یافته است، یک نفر کمتر از دفعه قبل، و هیچ عضو زن وجود ندارد.

شی با آوردن این چهره‌های تازه به تیم اصلی خود، پایه و اساس حکومت خود را برای پنج سال آینده و پس از آن ایجاد کرده است. او آنها را برای دیدار با مطبوعات در تالار بزرگ مردم در روز یکشنبه بیرون آورد و بیستمین کنگره ملی یک هفته ای حزب را به پایان رساند.

همچنین اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این جلسه انتخاب شدند که اعضای دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را که توسط کمیته دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین معرفی شده بودند، تأیید کرد.

در این جلسه اعضای کمیسیون مرکزی نظامی معرفی شدند. در این جلسه دبیر، معاونان دبیران و اعضای کمیته دائمی کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی (CCDI) که در اولین جلسه عمومی بیستمین دوره کمیسیون مرکزی انتخاب شدند، تصویب شد.

تنها ۱۱ زن موفق به کسب کرسی‌های کمیته مرکزی شدند

بر اساس فهرست رسمی اعضای تازه منصوب شده، تنها ۱۱ زن موفق به کسب کرسی در بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) شده‌اند.

کمیته جدید حزب شامل ۲۰۵ عضو است که زنان تنها ۵.۳۶ درصد از کل را تشکیل می‌دهند. این هنوز بیشتر از کمیته ۲۰۴ عضوی قبلی است که تنها ۱۰ زن یا ۴.۹ درصد داشت.

زنان در سال‌های اخیر جایگاه بسیار برجسته‌تری در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی چین به دست آورده‌اند، اما صحنه سیاسی عمدتاً تحت سلطه مردان است. در حالی که برخی از زنان به دفتر سیاسی حزب کمونیست چین راه یافته اند، کمیته دائمی آن از زمان تأسیس آن تنها یک باشگاه مردانه باقی مانده است. اخیرا، تنها عضو زن دفتر سیاسی، معاون نخست وزیر شورای دولتی چین، سون چونلان بود که روز شنبه پست خود را ترک کرد. این مقام ۷۲ ساله در ماه مارس به طور کامل از خدمات کشوری بازنشسته خواهد شد.

مردان به طور سنتی تمام مناصب وزارتی را در چین به عهده دارند، در حالی که تنها یک زن، دبیر حزب کمونیست استان گوئیژو در جنوب غربی چین، شن ییقین، در حال حاضر یک پست ارشد منطقه‌ای دارد.

کنفرانس خبری شی جینپینگ

شی جینپینگ، پس از انتصاب در دیدار با خبرنگاران گفت: بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین کنگره‌ای برای بالا نگه داشتن پرچم، تجمیع نیروها و ترویج همبستگی و فداکاری بود. حزب باید همیشه با اصلاحات خود در سفر پیش رو حرکت کند. حزب باید همیشه برای مردم عمل کند و در سفر پیش رو به مردم تکیه کند.

وی افزود: چین نمی‌تواند بدون جهان توسعه یابد و جهان هم به چین نیاز دارد. پس از ۴۰ سال تلاش مداوم برای اصلاح و گشودن درها، دو معجزه در کشور ما رخ داده: رشد سریع اقتصادی و ثبات اجتماعی پایدار. چین درهای خود را به روی سایر نقاط جهان بازتر خواهد کرد. ما در تعمیق اصلاحات و گشایش در همه زمینه ها ثابت قدم خواهیم بود.

شی جین پینگ گفت: ما با مردم همه کشورهای دیگر همکاری خواهیم کرد تا ارزش‌های مشترک بشری صلح، توسعه، عدالت، انصاف دموکراسی، آزادی توسعه یابد و صلح و توسعه جهانی تضمین و تأمین شود و به ترویج ساختن یک جامعه انسانی با آینده‌ای مشترک ادامه دهیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.