0 نظر
135 بازدید

شیطنت های نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از پرونده فسادش است

double-quot
تهران – جارپرس – سفیر سابق آمریکا در عربستان می گوید که هدف «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح اتهامات جدید علیه فعالیت های هسته ای ایران، منحرف کردن افکار عمومی از تحقیقات پلیس درباره پرونده فسادش است.
کد خبر : 25456
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 11:26
شیطنت های نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از پرونده فسادش است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، «چاس فریدمن» امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: این اتهامات موید نقش اسرائیل در دستکاری کردن سیاست های آمریکا به منظور سوق دادن واشنگتن به جنگ با ایران است، جنگی که اسرائیل می تواند شروع کند اما، قادر به پایان دادن به آن نیست.

فریدمن که عضو اندیشکده شورای آتلانتیک در آمریکاست، افزود: ایرانی ها از کنار دلقک بازی های نتانیاهو به عنوان مدرکی دیگر دال بر هراس روانی اسرائیل گذشتند و بهایی به آن ندادند.
سفیر سابق آمریکا در عربستان خاطر نشان کرد، شیطنت های نتانیاهو می تواند موجب تقویت موقعیت مالی ایران شود. این شیطنت ها ترس از وقوع جنگ را در خلیج فارس افزایش می دهد و ایران از نتیجه آن که همان افزایش قیمت نفت خواهد بود، منتفع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که کمتر از دو ماه دیگر باید به سوالات پلیس درباره پرونده فساد مالی جدیدش جواب بدهد، دوشنبه شب در اقدامی نمایشی که با واکنش های منفی جهانی روبه رو شد، ایران را به دروغگویی و ادامه برنامه هسته ای تسلیحاتی اش متهم کرد.
نتانیاهو که خود را بازنده صحنه نمایش تلویزیونی اش علیه ایران برای برهم زدن «برجام» دیده است، روز سه شنبه به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت که این رژیم درصدد جنگ با تهران نیست. او در مورد تمهیدات رژیم صهیونیستی برای رویارویی با ایران گفت: هیچ کس به دنبال این نوع وقایع نیست.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: برجام بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر حقایق استوار است و آژانس ۱۰ بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز با تایید صلح آمیز و شفاف بودن فعالیت های هسته ای ایران، خیز نتانیاهو را برای برهم زدن برجام در آستانه تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره تعلیق تحریم های هسته ای در چارچوب این توافق، ناکام گذاشت.
به گزارش ایرنا از وین، «فردریک دال» یکی از سخنگویان آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به گزارش دسامبر ۲۰۱۵ آژانس تاکید کرد: آژانس هیچ نشانه معتبری از فعالیت ایران در ارتباط با جنبه های غیر صلح آمیز هسته ای پس از سال ۲۰۰۹ نداشته و ندارد.
وی بدون اشاره مستقیم به ادعاهای نتانیاهو گفت: آژانس تمام اطلاعات مرتبط با راستی آزمایی را که در اختیار داشته باشد، ارزیابی می کند اما این رویه آژانس نیست که بطور علنی درباره موضوعات مربوط به چنین اطلاعاتی بحث کند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ دوم دسامبر ۲۰۱۵ با عنوان«ارزیابی نهایی مسائل باقی مانده گذشته و حال در ارتباط با برنامه هسته ای ایران» خاطرنشان کرد که آژانس و ایران بین ژانویه ۲۰۱۲ و می ۲۰۱۳ در مجموع ۱۰ دور گفتگو در وین و تهران با هدف رسیدن به توافقی در خصوص «رویکرد ساختاری» برای حل و فصل مسائل باقی مانده (در آن زمان) درباره برنامه هسته ای ایران برگزار کردند.
آژانس درآن گزارش تاکید کرد که برخی فعالیت های ایران پیش از پایان سال ۲۰۰۳ در ارتباط با کاربردهای غیرصلح آمیز فراتر از مطالعات علمی نبوده است و هیچ نشانه ای هم از چنین فعالیتهایی پس از سال ۲۰۰۹ در دست نیست و شورای حکام آژانس نیز اعلام کرد که بررسی این موضوع مختومه شده است.
این درحالی است که مسائل گذشته و بحث ابعاد احتمالی نظامی (پی ام دی) در سال ۲۰۱۵ مختومه شده و پس از برجام آژانس از این توافق به عنوان یک دستاورد بزرگ در زمینه راستی آزمایی و چندجانبه گرایی یاد کرده و تاکید کرده است که آژانس قوی ترین نظام بازرسی ها را در ایران دارد.
با این حال سران رژیم صهیونیستی و آمریکا با بهانه قرار دادن دوباره مسائل مختومه شده گذشته با مطالبی تکراری و قدیمی سعی در فضاسازی بر علیه برجام دارند.
رئیس جمهوری آمریکا قرار است ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت ماه) در مورد تعلیق تحریم های هسته ای آمریکا در چارچوب برجام، تصمیم گیری کند.
خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های آگاه نوشت که ترامپ به تصمیم گیری برای خروج از برجام نزدیک شده است، اما هنوز دقیقا معلوم نیست که چگونه از آن خارج می شود. با این حال، احتمال ماندن ایالات متحده در این توافق هسته ای نیز وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.