شکست یاران رونالدو به ضرر فوتبال ایران شد؛ کاهش سهمیه ایرانی‌ها در لیگ نخبگان آسیا

double-quot تهران- جارپرس- با توجه به صعود تیم فوتبال العین امارات به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه فوتبال ایران برای لیگ نخبگان آسیا کاهش یافت.
کد خبر : 139665
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 اسفند 1402 - 11:12
شکست یاران رونالدو به ضرر فوتبال ایران شد؛ کاهش سهمیه ایرانی‌ها در لیگ نخبگان آسیا

به گزارش جارپرس ازایرنا، دیدار تیم‌های النصر عربستان و العین امارات از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه مرسول پارک با قضاوت احمد الکاف برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۴ بر ۳ النصر به پایان رسید.

با توجه به برتری یک بر صفر تیم فوتبال العین در دیدار رفت این دیدار به ضربات پنالتی کشیده و در نهایت تیم فوتبال النصر موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به برتری دست پیدا کند و به سختی جواز حضور در جمع چهار تیم نهایی این رقابت‌ها را کسب کند.

امسال آخرین دوره برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با فرمت کنونی بود و از سال آینده قرار است این مسابقات در ۳ سطح برگزار شود. دوازده تیم از غرب و دوازده تیم از شرق در بالاترین سطح مسابقات موسوم به لیگ نخبگان با هم روبرو می‌شوند. در سطح دوم ۳۲ تیم در هشت گروه حاضر خواهند بود.

سهمیه فوتبال ایران در اولین دوره لیگ نخبگان با توجه به عملکرد نمایندگان کشورمان در سال‌های گذشته ۱+۲ بود اما صعود تیم فوتبال العین امارات و شکست یاران رونالدو در شب گذشته به ضرر فوتبال ایران شد چرا که امارات با اختلاف اندکی در رتبه چهارم غرب قرار داشت و ایران تا قبل از پایان این دیدار، بعد از عربستان و قطر در رتبه سوم بود.

حالا برتری العین باعث شد تا این اختلاف اندک جبران شود و امتیاز امارات به ۳۳۳/‌‬ ۷۰ برسد و آن‌ها بالاتر از ایران در رتبه سوم غرب آسیا قرار بگیرند. به این ترتیب امارات در مسابقات آسیایی دو سال آینده (۲۰۲۵ – ۲۰۲۶) دارای سهمیه ۱+ ۲ خواهد بود و ایران هم ۱+۱ سهمیه در لیگ نخبگان (یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف) و یک سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا ۲ خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.