شکست تیم منتخب جهان در جام ملت‌های شطرنج/فیروزجا دو تساوی گرفت

double-quot

تهران- جارپرس-روز دوم مسابقات جام ملت‌های شطرنج پیگیری شد که در طی آن تیم منتخب جهان با حضور علیرضا فیروزجا در مقابل تیم‌های آمریکا و روسیه شکست خورد.

کد خبر : 32093
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1399 - 7:58
شکست تیم منتخب جهان در جام ملت‌های شطرنج/فیروزجا دو تساوی گرفت

به گزارش جارپرس ازایسنا، با توجه به شیوع کرونا و لغو مسابقات ورزشی، فدراسیون جهانی شطرنج تصمیم گرفت که مسابقات آنلاین تیمی جام ملل فیده را با همکاری سایت شطرنج chess.com برگزار کند. در این مسابقه اکثر ستاره‌های شطرنج جهان در قالب شش تیم‌ آمریکا، روسیه، اروپا، چین، هند و تیم منتخب جهان حضور دارند. حضور فیروزجا و غیبت مگنوس کارلسن قهرمان جهان در بخش کلاسیک از مهم‌ترین اتفاقات این مسابقات به شمار می‌رود.

روز دوم این مسابقات روز گذشته (۱۷ اردیبهشت ماه) پیگیری شد که در آن علیرضا فیروزجا در تیم منتخب جهان دست به مهره شد. فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۳ در اولین دیدار خود مقابل حریف آمریکایی با ریتینگ ۲۷۸۶ قرار گرفت.

در حالی که فیروزجا در بخشی از بازی هم از نظر زمانی و هم از نظر وضعیت بازی برتری داشت نتوانست حریف را شکست دهد و به تساوی رضایت داد. تیم منتخب جهان در این دور با نتیجه دو و نیم بر یک و نیم مغلوب تیم آمریکا شد.

دور چهارم این رقابت‌ها در حالی آغاز شد که تیم منتخب جهان مقابل تیم قدرتمند روسیه قرار گرفت. فیروزجا در این دور مقابل حریف روسی با ریتینگ ۲۷۶۹ قرار گرفت. او در این دور هم با این حریف قدرتمند روسی به تساوی رضایت داد. باتوجه به نتایج هم تیمی‌های فیروزجا باز هم تیم منتخب جهان با نتیجه ۳ بر یک بازی را به تیم روسیه واگذار کرد.

با پایان روز دوم این مسابقات چین، آمریکا و تیم اروپا به ترتیب در رده‌های اول تا سوم جای گرفته‌اند و تیم منتخب جهان در رده پنجم قرار دارد.

کاپیتان تیم منتخب جهان، آرکادی دورکوویچ، رییس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و کاپیتان تیم اروپا گری کاسپاروف قهرمان اسبق جهان است.

این مسابقات از از ۵ تا ١٠ ماه می( ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت ) با حضور شش تیم در حال پیگیری است. در هر تیم شش شطرنج‌باز حضور دارند و در هر دور چهار بازی انجام می شود. از جمله قوانین این بازی رقابت حداقل یک زن در هر مسابقه است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.