0 نظر
156 بازدید

شومر: دمکرات ها از برجام حمایت می کنند

double-quot

تهران-جارپرس-رهبر دمکرات های سنای آمریکا ضمن تایید سخنان وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش این کشور در تایید پایبندی ایران به برجام، گفت که دمکرات ها از این توافق هسته ای حمایت خواهند کرد.

کد خبر : 23234
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 - 3:14
شومر: دمکرات ها از برجام حمایت می کنند

به گزارش جارپرس از ایرنا، «چاک شومر» رهبر دمکرات های سنای آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: دمکرات های سنا با متیس وزیر دفاع و ژنرال دانفود موافق هستند. ما اجازه نمی دهیم توافق (هسته ای) ایران از بین برود.
جیمز متیس وزیر دفاع ترامپ در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پاسخ به سناتوری که از وی پرسید: ‘آیا شما فکر می کنید که ماندن ما در توافق هسته ای با ایران در شرایط کنونی به نفع منافع ملی آمریکا است’، پاسخ داد: بله من اینگونه فکر می کنم.
متیس همچنین در پاسخ به پرسشی مشابه درباره توافق هسته ای ایران گفته بود: ‘اگر ما متوجه شویم که ایران به توافق پایببند است، اگر ما دریابیم که این توافق در جهت منافع آمریکا است، قطعا باید آن را حفظ کنیم. فکر می کنم که در شرایط کنونی که جایگزینی برای آن (توافق هسته ای) وجود ندارد، رئیس جمهور ترامپ باید موضوع حفظ توافق را بررسی کند.’
جوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در پاسخ به سوالات کمیته تسلیحات سنای آمریکا گفت: بر اساس اطلاعاتی که تا کنون در اختیار ما قرار داده شده، ایران بطور کامل به همه تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بوده است.
شومر جزو چهار سناتور دمکراتی است که دو سال پیش به برجام رای مخالف داده بودند، اما وی اکنون خواستار حفظ برجام و اعمال کامل آن است.
نانسی پلوسی رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به تهدید ترامپ به خروج از برجام گفت: این برخورد بسیار سبک سرانه است.
وی افزود رئیس جمهوری آمریکا این تصمیم را برخلاف توصیه ها و هشدارهای جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا و رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور که بارها او را از چنین رویکردی برحذر داشته بودند، گرفته است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.