0 نظر
105 بازدید

شولتز: ۳۰ درصد شهروندان آلمان با کمک نظامی به اوکراین مخالف هستند

double-quot تهران- جارپرس- گرهارد شولتز صدراعظم آلمان به روزنامه ولت ام سونتاگ گفته است که تا ۳۰ درصد ار شهروندان این کشور از دیدگاه های گوناگون سیاسی، با سیاست برلین در باره اعمال تحریم (بر روسیه) و عرضه جنگ افزار به اوکراین، مخالف هستند.
کد خبر : 104669
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 - 17:33
شولتز: ۳۰ درصد شهروندان آلمان با کمک نظامی به اوکراین مخالف هستند

به گزارش روز شنبه جارپرس از ایرنا از خبرگزاری تاس؛ شولتز افزود که در سخنان و مکالمه هایش با شهروندان از همه احزاب سیاسی به این باور دست یافته که میان ۲۰ تا ۳۰ درصد آنان یا با سیاست اعمال تحریم یا عرضه تسلیحات موافق نیستند.

صدراعظم آلمان افزود: با این حال برلین به دادن کمک به اوکراین شامل کمک های نظامی ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از رسانه های آلمان، مردم این کشور امروز شنبه در اعتراض به سیاست‌های دولت در مقابله با بحران انرژی و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، در چندین شهر این کشور شامل برلین به خیابان‌ها آمده‌ و تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

اعتراض‌ سراسری امروز مردم آلمان در شهرهای برلین، درسدن، دوسلدورف، فرانکفورت، هانوفر، اشتوتگارت و چندین شهر دیگر به طور همزمان برگزار شده است.

این تظاهرات با عنوان “اتحاد در بحران- ایجاد امنیت اجتماعی و پایان وابستگی به سوخت‌های فسیلی” با درخواست سازمان های محیط زیست و اتحادیه‌های صنایع آلمان در اعتراض به اقدامات دولت در برابر بحران انرژی در این کشور برگزار شده است.

معترضان آلمانی در شعارهای خود علاوه بر انتقاد از گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی اخیر از جمله هزینه‌های بالای انرژی، حمایت بیشتر از طرف مقام‌های این کشور را خواستار شدند.

به گزارش شبکه رایو تلویزیونی ان‌ دی‌ آر آلمان، در خبرهای اولیه عنوان شده است که تنها در برلین، ۲۰ هزار نفر برای شرکت در این تظاهرات اعلام آمادگی کرده اند.

اعتراض‌های سراسری در آلمان امروز شنبه از ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی آغاز شده است.

موج جدید اعتراض‌ها در آلمان در حالی شکل گرفته است که در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی از آسیب‌هایی که بحران انرژی و تبعات آن به برخی صنایع در این کشور از جمله صنایع خودروسازی و حمل‌ونقل وارد کرده، منتشر شده است.

در همین راستا، روزنامه اشپیگل آلمان گزارش داد بحران کنونی انرژی در اروپا می تواند تحرک الکتریکی در آلمان را متوقف کند و خودروهای برقی را به موضوعی غیرجذاب برای مشتریان احتمالی آن در کشور تبدل کند.

پیش از این نیز فایننشال تایمز گزارشی از اختلال در حمل‌و نقل آلمان با توجه به کاهش تولید اد بلو (AdBlue) – مایعی حیاتی مانند گازوئیل برای فعالیت موتور خودروهای سنگین از جمله کامیون‌ها، تریلرها و خودروهای امدادی که از سال ۲۰۱۴ به بعد تولید شده‌اند- خبر داده بود.

در این میان، نشریه دی ولت آلمان روز گذشته با استناد به آمار و داده های بانک مرکزی این کشور نوشت که به دلیل بحران انرژی، اقتصاد آلمان درآستانه ورود به رکود اقتصادی است.

آلمان به دلیل جنگ روسیه و اوکراین که منجر به اختلال در عرضه نفت و گاز شد و قیمت انرژی را به بالاترین حد خود رساند، با بزرگترین بحران انرژی در تاریخ کشور خود مواجه شده است.

بدین ترتیب، افزایش قیمت برق، دولت آلمان را مجبور کرده است در برنامه‌های خود برای قطع انرژی هسته‌ای تا پایان سال تجدید نظر کند. اولاف شولتس صدراعظم آلمان به تازگی اعلام کرد هر سه نیروگاه هسته‌ای باقیمانده در این کشور تا اواخر فروردین‌ماه فعال خواهند ماند.

اگرچه دولت آلمان قصد دارد ۲۰۰ میلیارد یورو برای کاهش تاثیر گرانی و افزایش انرژی هزینه کند. اما، به گفته کارشناسان این مقدار برای پوشش هزینه‌های مازاد مردم این کشور که به دلیل گرانی‌های اخیر ایجاد شده کافی نخواهد بود.

اقتصاددانان معتقدند که با وجود تلاش دولت، تورم فزاینده همچنان در آلمان باقی خواهد ماند و زندگی برای مردم این کشور همچنان گران پیش بینی‌ می‌شود. فشار این گرانی‌ها را بیش از همه، آن‌هایی حس می‌کنند که هیچ کمک مالی یا پس اندازی در اختیار ندارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.