شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد شهرستان بابلسر تشکیل می شود

double-quot
بابلسر – جارپرس – عضو ستاد برگزاری همایش سازمان های مردم نهاد بابلسر (NGO) گفت: شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد شهرستان بابلسر تشکیل می شود.
کد خبر : 26602
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 شهریور 1397 - 13:43
شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد شهرستان بابلسر تشکیل می شود

کعبه توسلی در اولین همایش سازمان های مردم نهاد (NGO) شهرستان بابلسر که با حضور ۲۰۰ نفر از اعضای این سازمان برگزار شد اظهارداشت: انجمن کانون توسعه پایدار، تشکل حامیان محیط زیست بابلسر، جمعیت حامیان توسعه پایدار، تشکل طلوع فردا هادیشهر و تشکل فرهنگی مهر بانوان به عنوان تشکل های فعال شهرستان با همکاری یکدیگر نسبت به برگزاری این همایش اقدام کردند.
به گفته او: این همایش با موضوع نقش سازمان های مردم نهاد (سمن ها) در جامعه و کشور، طرح مشکلات آنها و ارائه راهکارها برگزار شد.
توسلی با بیان اینکه حضور تشکل های فعال و معرفی به شهروندان و مسئولین، با ارائه فعالیت و گزارش تصویری در قالب کلیپ، ایجاد هم افزایی، اتحاد، اعتماد، تقویت و مشارکت بین سمن های همسو با شهرستان از اهداف برگزاری این همایش بود افزود: تشکیل شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد شهرستان بابلسر از دستاوردهای مهم این همایش خواهد بود. مسئول تشکل حامیان محیط زیست بابلسر ادامه داد:در تشکل ها اعضا تمرین مشارکت و کار جمعی می کنند و توانمندی هایی به دست می آورند که در جای دیگر امکان آن شاید فراهم نباشد.
در این همایش پرفسور محمود شارع پور جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با بیان اینکه با واگذاری برخی از امور به مردم، تصدی گری دولت و بی اعتمادی مردم نسبت به دولت را کاهش می دهد افزود: در این صورت به عبارتی تشکل ها موجب جلب اعتماد مردم نسبت به دولت می شوند. در نتیجه این اعتمادسازی مشارکت بدنه اجتماع نیز بیشتر و بستر توسعه پایدار نیز فراهم خواهد شد.
شارع پور اظهارداشت: یکی از مهمترین عملکرد تشکل ها، آگاه بودن و افزایش مطالبه گری به حق جامعه و حساس شدن نسبت به تحقق حقوق شهروندی است.
وی گفت: عضویت در تشکل ها حس مسئولیت پذیری و شهروند مسئول را در انسان تقویت می کند و فرد از فردگرایی خارج شده و هویت او در جمع شکل می گیرد و جامعه و کشور خود را، خانه دوم خود می پندارد که بسیار ارزشمند است و در اعتماد به دولت نقش بسزایی دارد و اگر دولت فاصله اش را کم کند اعتبار آن نزد مردم بیشتر می شود و این در صورتی است که به تشکل ها بها بدهد. اما متاسفانه از جمله مشکلات سمن ها ابهام در جایگاه قانونی و شفاف نبودن قوانین در خصوص تشکل ها است.
شارع پور ادامه داد: هرچه تعداد سمن های فعال و پیگیر بیشتر شود فساد دولتی کاهش پیدا خواهد کرد به این دلیل که سمن ها شفاف سازی کرده و با استفاده از وسایل ارتباط جمعی اطلاع رسانی و مطالبه می کنند.
این عضو هیات علمی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: تشکل ها از توسعه پایدار سرمایه اجتماعی هستند. توانمندسازی تشکل های غیر دولتی و ایجاد زمینه های مناسب برای رشد، فعالیت و رفع مشکلات موجود موجب گسترش مشارکت های سازماندهی شده مردمی در عرصه های محیط زیست، فرهنگی، آسیب های اجتماعی، خیریه، ادبی و میراث فرهنگی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.