0 نظر
232 بازدید

شورای امنیت چهارشنبه درباره سودان تشکیل جلسه می‌دهد

double-quot تهران - جارپرس - شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه نشستی غیررسمی برای بررسی آخرین تحولات سودان برگزار می‌کند.
کد خبر : 79782
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 - 23:01
شورای امنیت چهارشنبه درباره سودان تشکیل جلسه می‌دهد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از القدس العربی، منابع دیپلماتیک روز جمعه اعلام کردند که این نشست پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

همان منابع گفتند که از ۱۵ کشور عضو شورا، ۶ کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، نروژ، ایرلند و آلبانی درخواست برگزاری آن را داشتند.

یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، گفت که صدور یک بیانیه مشترک در مورد سودان بعید است و به احتمال زیاد این جلسه شاهد مخالفت چین و روسیه باشد.”

این دو کشور قبلا بارها تاکید کرده‌اند که وضعیت سودان یک موضوع داخلی است که امنیت بین المللی را تهدید نمی‌کند.

دیپلمات‌ها اگفتندکه در این نشست فولکر پرتس، نماینده سازمان ملل در سودان، اعضای شورا را در جریان وضعیت این کشور از زمان استعفای عبدالله حمدوک، نخست وزیر قرار خواهد داد.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته و در پی کودتای نظامی و اقدامات فرمانده ارتش این کشور در انحلال شورای حاکمیتی و شورای وزیران و بازداشت برخی وزرا و چهره های سیاسی شاهد اعتراضات مردمی است که به رغم هشدارهای بین المللی به خشونت کشیده شده است.

بنا بر اعلام کمیته مرکزی پزشکان سودان، تعداد کشته‌شدگان از زمان کودتای ۲۵ اکتبر به ۶۰ نفر رسیده و این علاوه بر بیش از ۳۰۰ زخمی است که با گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور مجروح شدند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.