شهردار شهر فاجعه زده «درنه» لیبی بازداشت شد

double-quot تهران- جارپرس-شهردار شهر فاجعه زده «درنه» در لیبی با دستور دادستان کل این کشور بازداشت شد.
کد خبر : 133851
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 19:18
شهردار شهر فاجعه زده «درنه» لیبی بازداشت شد

به گزارش  جارپرس ازایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستان لیبی دستور داد پرونده ای برای ۱۶ مقام مسوول مقصر در جریان سیل اخیر این کشور تشکیل شود.

براساس این پرونده دادخواستی علیه ۱۶ مقام مسوول مقصر ارائه و تحقیقات درباره تخریب دو سد در اطراف «درنه» که منجر به تلفات و خسارت های فراوان در این کشور شد، آغاز شد.

برای هشت نفر از متهمان این پرونده، از جمله شهردار درنه، رئیسان سابق و کنونی سازمان منابع آبی، مدیر اداره سدهای منطقه شرقی و مدیر سابق این اداره و رئیس شورای شهر درنه قرار بازداشت موقت صادر شد.

این مسوولان به استفاده نابجای منابع مالی و نفوذ اداری خود و نقش داشتن در وقوع فاجعه اخیر و وارد کردن خسارات های سنگین به به اقتصاد کشور متهم شده اند.

شهرهای شرق لیبی ۱۰ سپتامبر(۱۹ شهریور) شاهد طوفان هولناک دانیل بود و با توجه به گستردگی منطقه طوفان‌زده و کمبود امکانات، مقامات لیبی درخواست کمک بین‌المللی کرده‌اند.

شهر بندری درنه به ویژه بر اثر طوفان دانیل بشدت آسیب دیده است و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، خانه‌ها و اتومبیل‌های ویران‌شده را در خیابان‌ها نشان می‌دهد که در اثر باران‌های شدید غرق در گل و لای شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بامداد جمعه اعلام کرد، طوفان اخیر در لیبی زندگی ۳۰۰ هزار کودک در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

میشل سروادی نماینده یونیسف در لیبی در بیانیه‌ای تاکید کرد که کودکان در لیبی پس از یک دهه درگیری، با فاجعه جدیدی روبرو هستند.

نماینده یونیسف در لیبی افزود: اولویت این سازمان ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم به کودکان آسیب دیده است.

وی اضافه کرد: اولویت‌های ما تامین لوازم بهداشتی، آب و فاضلاب، حمایت‌های روانی و اجتماعی و جستجوی خانواده‌های کودکان مفقود شده به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی دیگر است.

صلیب سرخ لیبی براساس آخرین آماراعلام کرد که شمار کشته‌های طوفان و سیلاب در شهر درنه به بیش از یازده هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.