شهدا صاحبان اصلی کشور هستند

double-quot
قائمشهر – جارپرس – حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی محمدی در نهمین یادواره ۳۲ شهید گلگون کفن نوکنده کا قائمشهر گفت: شهدا صاحبان اصلی کشور هستند.

کد خبر : 27178
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 - 6:53
شهدا صاحبان اصلی کشور هستند

به گزارش خبرنگار ما از قائمشهر، وی در این مراسم که در شب شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) در مسجد آهنگر کلای نوکنده کا برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام سجاد گفت: خدا دو قدم، دو جرعه و دو قطره را دوست دارد و اینها نزد خداوند خیلی محبوب است. قدمی که در راه خدا برداشته شود، قدمی که در راه فامیلی که از آن بی خبر باشی برداشته شود.
رفیعی با اشاره به ابتدای سوره نسا افزود: خداوند می فرماید روز قیامت از دو چیز سوال می شود، یکی خدا و دیگری فامیل.
حجت الاسلام رفیعی محمدی ادامه داد: خداوند دوچیز را که باید فرو برد (جرعه) دوست دارد. یکی جرعه خشم و دیگری جرعه مصیبت و خداوند دو قطره را نیز دوست دارد، قطره اشکی که از خوف خدا ریخته شود و دیگری قطره خونی که در راه خدا ریخته می شود.
این استاد دانشگاه و مفسر قرآن خطاب به خانواده شهدا حاضر در مراسم اظهارداشت: اگر بدانید مقام و جایگاه شهدا کجاست فقط غبطه می خورید، غصه نمیخورید. مقام شهادت بسیار بالاست. بهترین چیزی که بهترین بنده ها از خداوند خواستند شهادت بود.
به گفته او: اولین قطره خون شهید که به روی زمین ریخته می شود ۷ جایزه می گیرد. یکی از آنها این است شهید به چهره خدا نظر می کند و بهشت برایش آماده است. یک درب از هشت درب بهشت بنام باب المجاهدین و مربوط به شهداست. گناهان شهید، آمرزیده می شود و با خدا حرف میزند.
رفیعی ادامه داد: شهدا هم مانند انبیا با خدا مستقیم حرف می زنند. فرق بین شهدا و انبیا فقط نبوت است، انبیا نبی هستند و به آنها وحی می شود ولی شهدا اینگونه نیستند.
وی به نقل از روایتی از اصحاب پیغمبر پرداخت و گفت: وقتی کسی با خانواده خود به قصد شهادت خداحافظی می کند فرشته ها جمع می شوند و برایش اشک می ریزند و وقتی شهید روی زمین می افتد زمین به او می گوید پاکیزه ای، خوش آمدی و اکنون چیزهایی میبینی و میشنوی که در طول عمرت ندیده ای و نشنیده ای.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ادامه با اشاره به فرمایش پیغمبر (ص) خطاب به مسئولین بنیاد شهید گفت: بعد از شهادت خداوند روبه خانواده شهید کرده و می گوید؛ من خود جانشین شهیدم در خانه. هرکه خانواده شهید را خوشحال کند من خدا را خوشحال کرده است و هر کس آنها را ناراحت کند مرا ناراحت کرد.
وی گفت: شهدا حیات دارند و حیات آنان ویژه و حیات طیبه است اینها مواردی است که جز عظمت و مقام شهید می باشد. امروزه به برگزاری اینگونه یادواره ها نیازمندیم. اما بیش از این یادواره ها نیازمند آنیم تا اخلاق شهدا را بشناسیم. هرکس از خدا شهادت بخواهد حتی اگر در بستر خود بمیرد شهید محشور می شود.
او تاکید کرد: در جامعه جوان ما خصوصا در دبیرستان و دانشگاه ها و با اوضاع فرهنگی که در جامعه شاهدیم، صداوسیما، آموزش و پرورش، آموزش عالی، هنرمندان و مساجد باید روی اخلاق شهدا زوم و بزرگ کنند.
حجت الاسلام رفیعی ویژگی های بارز اخلاق شهدا را نماز اول وقت، اهمیت به حلال و حرام، احترام به پدر و مادر، تاکید بر ولایت فقیه برشمرد.
او با اذعان به اینکه؛ شهدا صاحبان اصلی این کشور هستند افزود: رعایت حجاب در جامعه موجب خوشحالی روح شهدا و بد حجابی موجب دل شگستگی خانواده شهدا در جامعه می شود.
رفیعی با بیان اینکه شهدا جان خود را برای ارزشها دادند خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی عشقش نماز اول وقت بود و شهید بابایی در دفتر ژنرال آمریکایی برای نماز ایستاد اینها نمونه هایی است که برای ما مهم است.
وی یادآور شد: در وصیتنامه شهدا توصیه به نماز، روزه و تقواست.
وی اظهارداشت: اخلاق شهدا اجتناب از حرام، رعایت حق الناس، رعایت واجبات، رسیدگی به مردم، پیروی از ولایت فقیه و رعایت حجاب بود که ما موظفیم این موارد را نیز در جامعه امروزی رعایت و به آنها توجه کنیم چرا که ضامن حفظ و پایداری جامعه ماست. با حفظ دستاورد خون شهدا بتوانیم خط و سیر شهدا را ادامه دهیم.
به گفته او به نقل از احادیث؛ کسی خشم خود را فرو برد، خدمت به مردم و کسی بار از دوش دیگری بردارد با شهدا محشور می شود.
حجت الاسلام رفیعی در پایان بیان داشت: اجازه ندهیم مسیر شهادت و ویژگی های شهدا فراموش شود. چراکه مومنان دو دسته هستند، بعضی ها شهید شدند و بعضی های دیگر زنده اند.
به گزارش جارپرس، در این مراسم از کتاب “بچه های کوچک فرید” ، (مجموعه نامه ها و پیام های شهیدان ولی پور) هم رونمایی شد.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.