شناسایی اولین مورد قطعی سرخک در سمنان/ علائم آبله میمون و بثورات پوستی را جدی بگیرید

double-quot تهران - جارپرس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از شناسایی یک فرد مبتلا به سرخک در شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 92002
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 - 21:56
شناسایی اولین مورد قطعی سرخک در سمنان/ علائم آبله میمون و بثورات پوستی را جدی بگیرید

 

دکتر کامران قدس با اعلام این خبر اظهار کرد:از ابتدای شیوع سرخک در ایران در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ۶۷ مورد مشکوک ابتلا به سرخک مراجعه کردند که تست یک نفر مثبت اعلام شد.

وی با اشاره به شیوع سرخک در برخی کشورهای همسایه ادامه داد: مدتی است که سرخک به صورت طغیان از کشور مجاور به داخل کشور ایجاد شد و تمامش به‌صورت خارج از حیطه سیستم بهداشتی کشورمان بوده و منشا این بیماری ایران نبوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تاکید بر این که تاکنون ۲۱ هزار نفر از واجدین شرایط دریافت واکسن سرخک در مناطق تحت پوشش دانشگاه، این واکسن را دریافت کردند، گفت: از ابتدای شیوع سرخک در ایران شصت و هفت نفر مشکوک داشتیم که یه نفر فقط قطعی شد.

وی افزود: فرد مبتلا به سرخک دختری هشت ساله از اتباع افغانستانی متولد ایران و ساکن یکی از شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه است و پزشکان و مراقبان سلامت مرکز خدمات جامع سلامت آن منطقه با حضور در منزل این بیمار، سایر افراد خانواده وی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

مردم هر گونه تب و بثورات پوستی را جدی بگیرند

دکتر قدس همچنین با اشاره به بیماری آبله میمون در برخی کشورها با بیان اینکه میمون به‌صورت حامل ویروس است و در ارتباط با جوامع انسانی می‌تواند ترشحات رو منتقل و افراد را مبتلا کند، بیان کرد: علائم عمومی این بیماری مثل سایر بیماری‌های ویروسی به‌صورت سردرد، تب و بدن درد است و علایم اختصاصی آن تورم در ناحیه غدد لنفاوی گلو و کشاله ران و بثورات پوستی از دانه های کوچک تا تاول های گسترده ایجاد کند.

کودکان بیشتر در معرض خطر آبله میمون‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بیماری آبله میمون به‌صورت اولیه منجر به عفونت باکتری و میکروب‌های شدیدتری می شود و همچنین سیستم اعصاب مرکزی را هم درگیر می کند ممکن است منجر به فوت فرد مبتلا شود که متأسفانه در کودکان ۲۰ تا ۲۵ درصد و در بزرگسالان تا ۱۰ درصد موجب فوت افراد شده است و بنابراین کودکان بیشتر در معرض خطر هستند.

وی با تاکید بر این که مردم هر گونه تب و بثورات پوستی را جدی بگیرند، تصریح کرد: معمولاً تا سه هفته دوره کمون این بیماری است و اگر ابتلا و بروز این بیماری در جهان افزایش یابد، خوشبختانه واکسن این ویروس موجود است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.