0 نظر
8 بازدید

شمال آفریقا، جبهه جدید نگران‌کننده برای رژیم صهیونیستی

double-quot تهران- جارپرس-رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نگرانی روزافزون در میان جامعه اطلاعاتی (رژیم صهیونیستی) نسبت به ایجاد یک «جبهه جدید و بسیار نگران‌کننده در دریای مدیترانه (از سوی یمن) علیه این رژیم خبر دادند.
کد خبر : 142487
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1403 - 12:19
شمال آفریقا، جبهه جدید نگران‌کننده برای رژیم صهیونیستی

به گزارش  جارپرس ازایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نیروهای مسلح یمن توسعه نفوذ خود در منطقه شمال آفریقا را به منظور هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی و منافع آن آغاز کرده‌اند و نگرانی روزافزونی در میان جامعه اطلاعاتی (اسرائیل) نسبت به ایجاد یک «جبهه جدید و بسیار نگران‌کننده در دریای مدیترانه (از سوی یمن) علیه این رژیم وجود دارد.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند نیروهای یمنی قصد دارند علیه رژیم اشغالگر وارد عمل شوند و احتمالا نیروهایی از یمن به شمال آفریقا منتقل خواهند شد و احتمال دارد این نقل و انتقال‌ها باعث شود که آنها بتوانند تنگه جبل الطارق (نقطه اتصال میان اروپا و آفریقا و میان مدیترانه و اقیانوس اطلس) را نیز تهدید کنند.

طبق اطلاعات امنیتی رژیم صهیونیستی، عملیات انتقال تسلیحات به این مناطق نیز عملاً آغاز شده است.

در همین راستا، یک منبع آگاه صهیونیست نیز اعلام کرد که سناریوی تهدیدآمیز ارتش یمن، شلیک موشک به سمت دریای مدیترانه است که این امر یک فاجعه خواهد بود. این تهدید دیگر محدود به بندر ایلات و دریای سرخ نخواهد بود بلکه این تهدید متوجه سواحل اسرائیلی خواهد بود.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب از هدف قرار دادن چهار کشتی آمریکایی و صهیونیستی در دریای سرخ و دریای مدیترانه خبر داده بود.

وی در این‌باره اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه آن‌ها و همچنین در پاسخ به حملات تجاوزکارانه به یمن، چهار عملیات ویژه را در دریاهای سرخ و مدیترانه انجام داد.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل‌شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ، ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل می‌شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه‌بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، بلکه توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات این رژیم در غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.