0 نظر
159 بازدید

شمار قربانیان توفان فیلیپین به ۲۰۸ نفر رسید

double-quot تهران- جارپرس- پلیس ملی فیلیپین در تازه ترین گزارش خود از خسارات و تلفات توفان سهمگین پنجشنبه گذشته در این کشور اعلام کرد که شمار قربانیان این حادثه از یکصد تن به ۲۰۸ نفر رسیده است.
کد خبر : 77782
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 7:51
شمار قربانیان توفان فیلیپین به ۲۰۸ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس ملی فیلیپین روز دوشنبه از افزایش شمار قربانیان به ۲۰۸ نفر در مهیب ترین توفان امسال این کشور خبر داد.

این توفان یکی از مرگبارترین توفان‌های فیلیپین در سال‌های اخیر گزارش شده که علاوه بر آمار بالای قربانیان، ۲۳۹ نفر نیز بر اثر آن زخمی و ۵۲ تن دیگر مفقود شدند.

توفان موسوم به اومت (رای) روز پنجشنبه مجمع الجزایر جنوبی و مرکزی فیلیپین را در نوردید و بیش از ۳۰۰ هزار نفر خانه‌های خود را در مناطق توفان زده ترک کردند.

طوفان “اومت” با وزش تندباد ۱۹۵ کیلومتری در ساعت، یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی است که در سال‌های اخیر فیلیپین را در نوردیده است.

از بین رفتن سقف خانه‌ها، ریشه کن شدن درختان، از جا کنده شدن تیرهای برق بتنی و زیر آب رفتن روستاها یادآور طوفان سهمگین هایان در سال ۲۰۱۳ است. در آن حادثه بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ نفر کشته و مفقود شدند.

فیلیپین یکی از آسیب پذیرترین کشورها به دلیل تاثیرات تغییرات اقلیمی به حساب می آید و سالانه به طور متوسط در معرض ۲۰ طوفان قرار می گیرد که معمولا خسارات زیادی به منازل، زیر ساخت ها و محصولات کشاورزی وارد می کند.

این کشور آسیای جنوب شرقی که از هفت هزار و ۶۰۰ جزیره تشکیل شده، همچنین مستعد زلزله‌های مکرر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.