0 نظر
162 بازدید

شلیک موشک خرمشهر در ۲۱ رسانه روسی

double-quot

مسکو-جارپرس-آزمایش موشک جدید بالستیکی خرمشهر در ۲۱ رسانه اصلی روسیه شامل شبکه های تلویزیونی، خبرگزاری ها و روزنامه های پرشمارگان بازتاب یافت.

کد خبر : 22898
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1396 - 9:14
شلیک موشک خرمشهر در ۲۱ رسانه روسی

به گزارش جارپرس از ایرنا، این رسانه ها در اخبار خود همراه نمایش فیلم پرتاب موشک خرمشهر در تلویزیون و پایگاههای اینترنتی، نوشته اند: ایران موشک بالستیکی جدیدی را دارای توان حمل چند کلاهک با موفقیت آزمایش کرد.

*** تلویزیون وزارت دفاع روسیه:
شبکه زویوزدا روز یکشنبه در بخش های خبری خود گفت: ایران با موفقیت موشک بالستیکی خرمشهر را که دو هزار کیلومتر برد دارد، آزمایش کرد.
رسانه روسی خاطرنشان کرد: ایران این موشک بالستیکی را با فناوری های داخلی ساخته که می تواند چند کلاهک حمل کند.

*** تی.وی.سنتر:
تلویزیون تی.وی.سنتر از شبکه های سراسری روسیه نیز در بخش های خبری دیروز و امروز خود با پخش صحنه هایی از پرتاب موشک خرمشهر، گزارش داد: ایران موشک بالستیکی جدید خود را با برد دو هزار کیلومتر و توانایی حمل چند کلاهک آزمایش کرد.
رسانه روسی گفت: این موشک برای نخستین بار جمعه گذشته در رژه نظامی در تهران رونمایی شد، اما زمان دقیق پرتاب آن اعلام نشده است.

*** شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه:
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفت: ایران موشک بالستیکی جدید خود را آزمایش کرد که برد آن بیش از دو هزار کیلومتر است.
رسانه روسی افزود: جمهوری اسلامی اوایل سال جاری میلادی نیز موشک بالستیکی میان برد خود را پرتاب کرد.

*** تلویزیون بین المللی میر:
شبکه تلویزیونی روسی میر که در کشورهای همسود (شماری از جمهوری های سابق شوروی) پخش می شود، در بخش های خبری خود آزمایش موفق موشک بالستیکی خرمشهر را گزارش مکتوب و فیلم داد.
در این گزارش ها گفته شد: موشک جدید که به زودی به نیروهای مسلح ایران تحویل می شود، در رژه روز جمعه رونمایی شد.
رسانه روسی همچنین به نقل از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به مناسبت این آیین خاطرنشان کرد: تهران توانمندی نظامی خود را با وجود مخالفت ها و مقابله برخی کشورها گسترش خواهد داد.
در ادامه گزارش گفته شد: ایران هیچگاه از توانمندی دفاعی خود برای حمله به کشورهای دیگر استفاده نکرده است.

*** ایتارتاس:
خبرگزاری ایتارتاس هم در گزارشی به تشریح توانمندی های موشک بالستیکی خرمشهر پرداخته و نوشته است: موشک تازه آزمایش شده که توان حمل چند کلاهک را دارد، پیشرفته ترین نوع در ایران محسوب می شود.
رسانه روسی در ادامه با اشاره به رونمایی از موشک خرمشهر در رژه ویژه روز بزرگداشت دفاع مقدس، افزود: ایران در این آیین، پیشرفته ترین و جدیدترین ادوات نظامی نیروهای مسلح خود را نمایش داد و روحانی نیز به اراده جمهوری اسلامی برای افزایش توانمندی های موشکی اشاره کرد.

*** اینترفکس:
این خبرگزاری روسی در گزارش امروز خود به موفقیت ایران در آزمایش موشکی اشاره کرده و نوشته است که توانایی موشک خرمشهر برای حمل چند کلاهک یک ویژگی است که بر توانمندی و قدرت آن تاثیر فزاینده می گذارد.

*** راسیسکایا گازتا:
روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه نیز نوشت: ایران موشک بالستیکی جدید خود را که قادر به حمل چند کلاهک و دارای برد دو هزار کیلومتر است با موفقیت آزمایش کرد.
در این گزارش به نقل از سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران آمده است: موشک خرمشهر از نظر اندازه کوچکتر و دارای توانایی های فنی بهتری از موشک های قبلی است.
روزنامه روسی در ادامه نوشت: موشک خرمشهر در رژه نظامی تهران با حضور روحانی رونمایی شد و رییس جمهوری ایران تاکید کرد که توانمندی نظامی و موشکی تا اندازه لازم تقویت می شود.
روحانی گفت: از هیچکس برای افزایش توانایی نظامی ایران اجازه نخواهیم خواست.
در مجموع ۲۱ رسانه چاپی، صوتی و تصویری روسیه ازجمله رادیو اکومسکو و گاواریت ماسکوا، نشریه واینیه آبازرنیه، روزنامه های ماسکوفسکی کامسامولتس، نوویه ایزوستیا، خبرگزاری تاتاراینفورم، تارنماهای وستانیوز، روسکایا دیالوگا و خبرگزاری روس بالت آزمایش موفق موشک بالستیکی خرمشهر را پوشش خبری دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.