شفیع: کمیته المپیک برای تامین هزینه‌های حضور تیم ملی در بازی‌های آسیایی کوتاهی کرد

double-quot

تهران-جارپرس-رییس فدراسیون هاکی می‌گوید بیشتر تلاش فدراسیون برای رشته داخل سالن است اما برای ایجاد امکانات و ارتقای هاکی چمن هم اقدامات خوبی انجام شده است.

کد خبر : 23381
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 مهر 1396 - 5:23
شفیع: کمیته المپیک برای تامین هزینه‌های حضور تیم ملی در بازی‌های آسیایی کوتاهی کرد

به گزارش جارپرس از ایسنا،بهرام شفیع درباره حضور تیم ملی داخل سالن ایران در جام جهانی برلین اظهار کرد: ما برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ که این رقابت‌ها در پوژنان لهستان برگزار شد در جام جهانی شرکت کردیم و در این دوره توانستیم جایگاه نهم را به دست آوریم. حضور دوم ما در جام جهانی ۲۰۱۵ لایپزیک بود که تیم ایران توانست به مقام چهارم برسد که پیشرفت خیلی خوبی بود. در آن دوره ما بسیار به سکو نزدیک بودیم و به خاطر یک سری اشتباهات در لحظات حساس نتوانستیم به مدال برسیم که گاهی یادآوری آنها نیز باعث ناراحتی می‌شود.

شفیع ادامه داد: در جام جهانی ۲۰۱۸ برلین هم تلاش داریم که حتما به سکو برسیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا جام جهانی امسال با فاصله ۳ سال از جام جهانی قبل برگزار شد، گفت: تداخل‌های بین جام‌های جهانی داخل سالن و چمن به وجود آمده بود که فدراسیون جهانی برای از بین بردن این مشکل این رویه را قرار داد که جام‌های جهانی داخل سالن در سال‌های زوج برگزار شود و به همین خاطر جام جهانی امسال با فاصله ۳ ساله برگزار شد.

رییس فدراسیون هاکی درباره وضعیت هاکی بانوان نیز تصریح کرد: هاکی بانوان هم وضعیت خوبی دارد اما متاسفانه ظرفیت‌های ایجاد برای خانم‌ها به اندازه‌ آقایان نیست. لیگ برتر بانوان در حال برگزاری است و قراردادهای مالی نیز با بازیکنان تیم‌ها بسته می‌شود. مسابقه‌های رفت این لیگ برگزار شده و یکی دو ماه دیگر رقابت‌های برگشت انجام می‌شود. تیم‌های همدان و ایلام پس از رقابت‌های دور رفت توانسته‌اند جایگاه‌های اول و دوم را کسب کنند.

وی درباره رقابت‌های بین‌المللی پیش روی تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان گفت: بنا داریم از اوایل سال آینده اردوی تیم ملی بانوان را برگزار کنیم. این تیم قرار است اواخر تابستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کند که امیدوار به کسب مدال هم هستیم. میزبان این دوره هنوز مشخص نشده ولی به احتمال زیاد در مالزی برگزار خواهد شد. ما دوره پیش در این رقابت‌ها حضور نداشتیم و اما دوره پیشتر توانستیم مقام چهارم را کسب کنیم.

شفیع در پاسخ به این سوال که آیا تیم بانوان از نظر پوشش برای رقابت‌های بین‌المللی مشکلی ندارد، تصریح کرد: نه لباس‌ بانوان ما توسط فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا تایید شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

رییس فدراسیون هاکی با بیان اینکه بیشتر تمرکز و تلاش فدراسیون برای هاکی داخل سالن است، درباره وضعیت هاکی چمن خاطرنشان کرد: وقتی من به فدراسیون آمدم یک میلیمتر مربع زمین چمن مصنوعی برای بازی هاکی نداشتیم ولی در حال حاضر ۶ زمین هاکی چمن مصنوعی عالی در شهرهای سمنان، همدان، گچساران، کرمانشاه، مشهد و نقده داریم. ساخت زمین چمن مصنوعی برای هاکی بسیار هزینه‌بر است و حداقل ۴-۵ میلیارد تومان برای ساخت هر زمین هزینه می‌شود.

وی افزود: البته کارهای ساخت این زمین‌ها را فدراسیون انجام نداده و جزو طرح‌های عمرانی در استان‌ها بوده است. اما به هر حال با خواهش و تمنای ما و تلاش‌های مدیران کل و استانداران، ساخت این زمین‌ها به سرانجام رسیده است.

وی درباره وضعیت تعیین سرمربی برای تیم ملی هاکی چمن گفت: تقریبا در همه جای دنیا این گونه است که ملی‌پوشان داخل سالن همان ملی‌پوشان چمن هستند و تیم‌های ملی ما هم همین طور است. با توجه به اینکه در نیمه دوم سال هستیم، هاکی‌بازان چمن ما در حال حاضر در داخل سالن بازی می‌کنند. با این حال سعی می‌کنیم کادر فنی داخل سالن و چمن جدا باشند. در نیمه دوم سال معمولا مسابقه‌های داخل سالن برگزار می‌شود. بناداریم از ابتدای سال آینده مسابقه‌های هاکی چمن‌مان را برگزار کنیم و سرمربی تیم را هم تعیین کنیم.

شفیع در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی چمن ما در بازی‌های جاکارتا حضور خواهد داشت یا خیر، تاکید کرد: شاید کمیته ملی المپیک در زمینه تامین هزینه‌های مالی کوتاهی کرد و به همین خاطر حضور ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا منتفی شد و نمی‌توانیم در این بازی‌ها حاضر باشیم.

وی با اشاره به دوره پیش بازی‌های آسیایی در اینچئون گفت: در این دوره تیم هاکی چمنی ما توانست جزو ۱۲ تیمی باشد که مجوز حضور در بازی‌های آسیایی را به دست آورد اما به خاطر مسائل مالی و اینکه کمیته ملی المپیک نتوانست هزینه‌های ما را تامین کند، در این رقابت‌ها حاضر نشدیم.

رییس فدراسیون هاکی در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۱۰-۱۲ سال که پیش که من به این فدراسیون آمدم، رشته هاکی وضعیت چندان مناسبی نداشت. با تلاش دوستان و بنده به عنوان کوچک‌ترین عضو فدراسیون، توانستیم وضعیت این رشته  بخصوص در داخل سالن را به سطح مطلوبی برسانیم. ما علاوه بر چهارمی در جام جهانی دوره قبل، ۷ بار هم در آسیا به مقام قهرمانی رسیدیم. در زمینه پست‌های بین‌المللی هم در کنفدراسیون آسیا پست‌های زیادی در اختیار من و سایر همکارانم در فدراسیون ایران است و در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.