0 نظر
151 بازدید

شعاع دید در سیستان به ۴۰۰ متر رسید

double-quot

زاهدان – جارپرس – کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت توفان گرد و خاک که از صبح چهارشنبه در شمال استان شدت گرفته اینک در منطقه سیستان به ۸۱ کیلومتر بر ساعت و شعاع دید نیز به ۴۰۰ متر رسیده است.

کد خبر : 21579
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1396 - 5:55
شعاع دید در سیستان به ۴۰۰ متر رسید

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، علی ملاشاهی اظهار داشت: بعد از ظهر از شدت توفان در منطقه سیستان کاسته می شود و از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده روند سرعت باد کاهشی است.
وی افزود: مجددا از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک منطقه سیستان در شمال استان را فرا می گیرد.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وی گفت: برای مرکز و جنوب استان نیز بعد از ظهر افزایش غبار همراه با باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در جنوب استان در ساعات بعد از ظهر شرایط برای رشد ابر، رگبارهای پراکنده باران و گاهی رعد و برق فراهم است که روزهای پنجشنبه تا شنبه تقویت می شود.
وی اظهار داشت: دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی مواج و متلاطم است.
ملاشاهی افزود: گرمای هوا با شدت کمتر در استان تداوم دارد و حداقل دما با ۲۲ درجه سانتیگراد و حداکثر دما با ۴۸ درجه بالای صفر در شبانه روز گذشته به ترتیب مربوط به زاهدان و دلگان بوده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.