0 نظر
221 بازدید

شرکت کنندگان: اعمال زور، نتیجه نمی دهد

double-quot

تهران-جارپرس-همایش مساله فلسطین:’چالش ها وچشم اندازها’ که روز گذشته با حضور مقامات برجسته سابق مصر ونماینده رییس جمهوری روسیه راجع به تصمیم جنجالی دونالد ترامپ برای انتقال سفارت این کشور از تل اویو به قدس برگزار شد، شرکت کنندگان این اقدام را اعمال زور بر راه حل های سیاسی و آن را بی نتیجه دانستند.

کد خبر : 24917
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 10:54
شرکت کنندگان: اعمال زور، نتیجه نمی دهد

 

خبرگزاری روسی اسپوتنیک روزچهارشنبه درگزارشی به اهمیت این همایش پرداخت و نوشت : میشل مارتینوس وزیر خارجه اسبق اسپانیا یکی از سخنرانان گفته است اوضاع فلسطین در شرایط کنونی بسیار وخیم است و این امر تنها متوجه مسایل دیپلماتیک نیست چرا که اوضاع از هر جهت بحرانی است.
دراین همایش که با حضورعمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب و میخاییل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در خاورمیانه و به همت موسسه یاسرعرفات با همکاری سفارت فلسطین در قاهره برگزار شد، مارتینوس افزود : مقابله با تصمیم رییس جمهوری آمریکا نیازمند انگیزه برای برداشتن گام جدی کشورهای جهان و خود فلسطینی ها است و در این میان فلسطینی ها باید وحدت را محقق سازند زیرا بدون وحدت در صف بندهای بین المللی، طرف ضعیف تر هستند.
وی اظهار داشت : دیگر نباید به راه حل های آمریکایی دل بست زیرا حاوی چیزی برای فلسطینی ها نیست و فلسطینی ها باید با کشورهای اروپایی وعربی همکاری کنند و فقط به نشست با آمریکایی ها بر سر میز مذاکره بسنده نکنند.
به گفته وی، در سال های اخیر مساله فلسطین کمرنگ شده و دیگر اولویت نیست و اروپا نیز احساس می کند تحقق صلح در فلسطین محال می باشد.
مارتینوس گفت: اتحادیه اروپا می تواند دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند اما تاکنون این کار را انجام نداده در حالی که این اقدام باید توسط دو طرف عربی- اروپایی صورت گیرد.
‘عبدالله السناوی’ نویسنده مصری دیگر سخنران این همایش گفت: تصمیم ترامپ درحالی که با مخالفت ۱۲۸ کشور جهان مواجه شد اما هنوز هیچ اقدامی از سوی کشورهای عربی در مورد اینکه این تصمیم موجب بروز بحران خواهد شد انجام نگرفته و سخنانی که گفته شده فقط جنبه حقوقی دارد.
وی افزود: نابسامانی های منطقه ای زمینه را مهیا کرد تا ترامپ مساله فلسطین را ناچیز بشمارد و سخن از معامله قرن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
السناوی تصور آمریکا درخصوص اعطای همه چیز به اسرائیلی ها بدون اعطای هیچ چیزی به فلسطینی ها به مثابه موضع آشکار این کشور درمورد اعمال زور بر راه حل های سیاسی است.
در چهارمین همایش مساله فلسطین: ‘چالش ها وچشم اندازها’علاوه برعمرو موسی و میخائیل بوگدانوف نماینده رئیس جمهوری و معاون وزیر امور خارجه روسیه، ناصر القدوه رئیس موسسه یاسرعرفات و محمد باریک عضو عرب پارلمان رژیم صهیونیستی حضور داشتند.
‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا ۱۵ آذر ماه گذشته تصمیم خود مبنی برانتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس وبه رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل را مطرح کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.