حق شناس:

شاید شورا در آینده بخواهد خیابانی به نام احمدی نژاد نامگذاری شود

double-quot تهران- جارپرس-رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: شاید در آینده شورا تشخیص بدهد که خیابان نارمک به نام احمدی‌نژاد نامگذاری شود و این جزو اختیارات شورای شهر محسوب می‌شود.
کد خبر : 32976
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1399 - 12:25
شاید شورا در آینده بخواهد خیابانی به نام احمدی نژاد نامگذاری شود

به گزارش جارپرس از مهر، محمدجواد حق‌شناس صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه دویست و سی و ششم شورای شهر تهران درباره مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری معبری به نام بازرگان گفت: جایگاه فرمانداری در رابطه با مصوبات شورا کاملاً روشن است و در قانون نیز به این موضوع اشاره کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه فرمانداری تهران درباره مصوبات شورا، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته تطبیق مصوبات شورا در فرمانداری تهران شکل گرفته است که ۵ تا ۶ نفر عضو این کمیته هستند که فرماندار نیز یکی از اعضای این کمیته محسوب می‌شود. درباره وظایف کمیته تطبیق مصوبات شورای شهر تهران گفت: برای این کمیته دو وظیفه مشخص شده است.

حق شناس در ادامه تصریح کرد: نخستین وظیفه این است که آیا مصوبات شورا در حوزه اختیارات نمایندگان مردم است یا خیر؟ و دومین وظیفه این است که این کمیته مصوبات شورا را با قوانین بالادستی تطابق می‌دهد یا با قوانین بالادستی مغایرت دارد یا خیر؟

حق‌شناس گفت: در اینکه شورای شهر تهران در ارتباط با نامگذاری اماکن و معابر بر اساس حقوقشان اقدام می‌کند، شکی نیست و ۲۰ سال است که بر اساس این فرآیند وظایف خود را انجام می‌دهد؛ این اقدام جزو وظایف قانونی و حقوقی شورای شهر تهران است و اینکه نمایندگان تشخیص بدهند معبری به نام احمدی‌نژاد، موسوی، بازرگان و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است جزو وظایف آنها است.

حق شناس اظهار داشت: شاید در آینده شورا تشخیص بدهد که خیابان نارمک به نام احمدی‌نژاد نامگذاری شود و این جزو اختیارات شورای شهر محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که موضع شورای شهر تهران در رابطه با مخالفت فرمانداری در نامگذاری معبری به نام مهندس بازرگان چیست، گفت: ما پیش از این نیز معبری را به نام دکتر مصدق نامگذاری کردیم و مصدق نخست وزیر بود و بازرگان نیز نخست وزیر بوده است و در واقع موضع شورا همچنان بر نامگذاری معبری به نام بازرگان است و شهرداری باید نسبت به نامگذاری این معبر اقدام کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.