0 نظر
183 بازدید

شاهد تغییر رفتار امریکایی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم

double-quot

تهران-جارپرس-فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه گفت: شاهد تغییر رفتار امریکایی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و توجه بیشتر آنان به مقررات بین المللی هستیم.

کد خبر : 24550
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1396 - 14:12
شاهد تغییر رفتار امریکایی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم

 

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ازسپاه نیوز، سردار دریادار دوم پاسدارعلی عظمایی در واکنش به اظهارنظر برخی از مقامات نظامی امریکا پیرامون تغییر رفتار شناورهای ایرانی در مسیرهای تردد بین المللی و در مواجهه با شناورهای امریکایی و بازتاب آن در رسانه‌ها اظهار کرد: در ایام سالگرد ماجرای دستگیری تفنگداران امریکایی در خلیج فارس که به دلیل عدم رعایت قوانین بین‌المللی و ورود به آبهای سرزمینی ما رقم خورد و سپس طی فرایندی خاص رها شدند شاهد شرارت کمتر آمریکایی ها در مسیرهای دریایی خلیج فارس و تنگه هرمز و نیز مواجهه‌ی آنها با شناورهای ایرانی هستیم.
وی افزود: در واقع شاهد تغییر رفتار امریکایی ها و توجه بیشتر آنان به مقررات بین المللی و پرهیز از نزدیک شدن به آبهای سرزمینمان در این منطقه هستیم.
سردار عظمایی با بیان این که نیروی دریایی سپاه براساس وظایف ذاتی خود با اقتدار از سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس صیانت کرده و می کند، تأکید کرد: اجرای تمرینات منظم، برقراری گشت‌های دریایی، کنترل و رهگیری و توسعه اشراف اطلاعاتی از برنامه های جاری ما بوده که با اقتدار ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل۱۰ تفنگدار مسلح در ساعت ۱۶:۳۰ روز سه شنبه ۲۲ دی ماه سال ۱۳۹۴ که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.