شارژ ۸۰ هزار تومان در حساب ۲۵ میلیون نفر

double-quot تهران - جارپرس - همه خانوارهای دهک‌های اول تا سوم درآمدی که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند از امروز مشمول مرحله جدید طرح ملی کالابرگ و افزایش ۲۰ درصدی یارانه شده و به مبلغ یارانه ۴۰۰ هزار تومانی‌ آنها ۸۰ هزار تومان دیگر اضافه می شود.
کد خبر : 125755
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 16:39
شارژ ۸۰ هزار تومان در حساب ۲۵ میلیون نفر

به گزارش جارپرس از ایسنا، مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک از ۱۳ خردادماه آغاز شد و در ابتدا خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از سه دهک اول در اولویت اجرا قرار گرفتند. سپس مقرر شد تا درباره سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم نیز اطلاع رسانی شود که روز گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه همه خانوارهای سه دهک اول درآمدی خبر داد و اعلام کرد که طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه در راستای پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق برنامه حمایت دولت برای تامین سبد غذایی خانوارها، از روز دوشنبه ۲۹ خردادماه برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم اجرا می‌شود.

ارانه تمام افراد جامعه بیستم ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار ۹ دهک درآمدی واریز شده و مبلغ ۸۰ هزار تومان تنها به حساب سرپرستان سه دهک اول واریز و ذخیره می‌شود. امکان برداشت نقدی مبلغ ۸۰ هزار تومان وجود ندارد و تنها به شرط خرید کالا این مبلغ از حساب سرپرست خانوار کسر می‌شود.در این مرحله به یارانه خانوارهای دهک یک تا سه مبلغ ۸۰ هزار تومان اضافه شده است و در صورتی که مبلغ ۳۲۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را صرف خرید کالابرگ کنند می‌توانند از شارژ ۸۰ هزار تومانی استفاده کنند.

در همین راستا علیرضا عسگریان – معاون رفاه وزیر کار اعلام کرد که امروز مبلغ ۲۰ درصد یارانه اعتباری به حساب سه دهک اول یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر واریز شده و افراد مشمول این طرح درصورت خرید حداقل ۳۲۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده ظرف یک ماه می‌توانند از این مبلغ بهره‌مند شوند.

آنطور که وی گفته یارانه تمام افراد جامعه بیستم ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار همه ۹ دهک درآمدی واریز شده است و مبلغ ۸۰ هزار تومان تنها به حساب سرپرستان سه دهک اول واریز و ذخیره می‌شود.

در این مرحله به یارانه خانوارهای دهک یک تا سه مبلغ ۸۰ هزار تومان اضافه شده است و در صورتی که مبلغ ۳۲۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را صرف خرید کالابرگ کنند می‌توانند از شارژ ۸۰ هزار تومانی استفاده کنند. در حال حاضر امکان برداشت نقدی مبلغ ۸۰ هزار تومان وجود ندارد و تنها به شرط خرید کالا این مبلغ از حساب سرپرست خانوار کسر می‌شود اما به زودی خرید اینترنتی کالابرگ فعال خواهد شد و خانوارها می‌توانند اینترنتی خرید خود را از هر کدام از فروشگاه‌های منتخب و شعب آنها انجام دهند.

در حال حاضر لیست ۵۸ هزار فروشگاه‌ فعال در برنامه کاربردی “شما” مشخص شده و هنگامی که GPS تلفن همراه روشن شود می‌توان از طریق برنامه شما، تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌های اطراف محل سکونت یا کار که عضو این طرح هستند را مشاهده کرد. همچنین سامانه تلفنی کالابرگ الکترونیک در مرحله تکمیل است که به زودی جهت رفاه حال خانوارها راه اندازی خواهد شد.

هم اکنون فروشگاه‌های رفاه، افق کوروش، هایپرمی، دیلی مارکت، جانبو، گندم،‌ هفت و وال مارکت به عنوان هشت فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در این طرح ملی مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز فروشگاه‌های خُرد به بارکدخوان مجهز شده‌اند تا دسترسی مردم به خرید کالابرگ الکترونیکی را فراهم کنند.

به زودی خرید اینترنتی کالابرگ فعال و سامانه تلفنی کالابرگ الکترونیک نیز جهت رفاه حال خانوارها راه اندازی خواهد شد. با نصب برنامه شما و روشن کردن GPS تلفن همراه فروشگاه ها و مغازه‌های اطراف قابل مشاهده است. وزارت رفاه پیشتر ۵۰ هزار فروشگاه را برای اتصال به این طرح تجهیز کرده بود اما از زمان اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ ۲۰ هزار فروشگاه دیگر به این طرح پیوسته‌اند به نحوی که هم اکنون تعداد فروشگاه‌ها در کل کشور از مرز ۷۰ هزار فروشگاه گذشته است و در همه فروشگاه‌ها بارکدخوان نصب و آموزش‌های لازم جهت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک ارائه شده است.

استفاده از اعتبار برای خرید کالابرگ کاملا اختیاری است و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده و از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر را با هر عنوان و برندی انتخاب کنند.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل روغن مایع، برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه،‌ ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است و سرپرستان خانوار می‌توانند با نصب برنامه «شما» و یا شماره گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

پیشتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک را گامی موثر در جهت تحقق عدالت اجتماعی، مهار تورم و کنترل بازار خوانده بود. وزیر کشور نیز اعلام کرد که سامانه کالابرگ الکترونیک و شبکه ملی اعتبار صرفنظر از تأمین کالاهای اساسی، می‌تواند ساماندهی زنجیره تأمین مالی آن را برعهده گیرد.

به گزارش ایسنا، طرح کالابرگ الکترونیک که در سال گذشته به شکل آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی کلید خورد، اکنون به عنوان یک طرح ملی در ۳۱ استان کشور به اجرا درآمده است. اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و مصوبه مجلس است و دولت اعلام کرده بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند لذا مردم مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.