0 نظر
149 بازدید

شاخص بورس قله تاریخی را فتح کرد

double-quot
تهران – جارپرس – شاخص کل بورس در بازار امروز (یکشنبه) با ۸۸۲ واحد افزایش، رکوردشکنی دیروز را ادامه داد و در جایگاه ۱۹۶ هزار و ۸۴ واحدی تثبیت شد.
کد خبر : 29220
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فروردین 1398 - 10:40
شاخص بورس قله تاریخی را فتح کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، بازار سرمایه در ساعت های اولیه معاملات امروز پس از چند روز رشد پیاپی، بیش از یک هزار واحد افت کرد اما طولی نکشید که این روند تغییر کرد و شاخص دوباره در مسیر افزایشی قرار گرفت.
در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۸۵۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال در ۲۶۷ هزار نوبت داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۵۲ واحد افزایش به ۳۹ هزار و ۱۱۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۷۶ واحد رشد به ۲۷ هزار و ۲۹۵ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۵۸ واحد ارتقا به رقم ۲۲۱ هزار و ۴۹۴ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۷۶ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ۲۴۸ واحد کاهش داشت.
نماد توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۳۸۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۹۲ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۳۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۴۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۶ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۵۴ واحد و فولاد مبارکه اصفهان با ۵۰ واحد مانع از رشد بیشتر شاخص کل بورس شدند.
امروز نمادهای بانک پاسارگاد، ایران خودرو، بانک ملت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ماشین سازی اراک و گروه پتروشیمی س٫ ایرانیان در گروه نمادهای پربیننده قرار گرفت.
گروه شیمیایی در معاملات امروز با حجم معاملات ۲۵۰ میلیون و ۳۵۱ هزار سهم به ارزش یک هزار و ۹۶ میلیارد ریال صدرنشین شد.

* آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۱ واحد افت کرد و به رقم ۲ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.
در این بازار یک میلیارد و ۵۹ میلیون سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.
نمادهای سنگ آهن گهر زمین (کگهر) و پالایش نفت شیراز (شراز) بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد این شاخص داشت.
در مقابل تولید نیروی برق دماوند ( دماوند)، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) مانع از رشد بیشتر این شاخص شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.