0 نظر
148 بازدید

سی ان ان: ۲۰میلیون نفردر کالیفرنیا در خطر ناشی ازآتش سوزی قرار دارند

double-quot

تهران-جارپرس-شبکه تلویزیونی سی ان ان به دنبال وقوع آتش سوزی گسترده در بخش های جنوبی ایالت کالیفرنیا گزارش داد: نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در ایالت کالیفرنیا با خطر ناشی از آتش سوزی مواجه هستند.

کد خبر : 24001
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 - 10:56
سی ان ان: ۲۰میلیون نفردر کالیفرنیا در خطر ناشی ازآتش سوزی قرار دارند

به گزارش جارپرس از ایرنا، سی ان ان درباره آتش سوزی در کالیفرنیاگفت:تاکنون ۱۴۳ هزار جریب ( نزدیک به ۵۸هزار هکتار) از اراضی ایالت کالیفرنیا طمعه حریق شده و تنها ۱۰ درصد از این آتش سوزی اطفا شده است.
خبرنگار سی ان ان از منطقه ‘ونچورا’ (Ventura) ایالت کالیفرنیا گزارش داد: وسعت این آتش سوزی سه برابر وسعت ‘واشنگتن دی.سی’ پایتخت آمریکا است.
بنابراین گزارش، بسیاری از منازل این منطقه، در آتش سوخته و تاکنون ۸۷هزار نفر از ساکنان جنوب ایالت کالیفرنیا به دلیل وقوع این آتش سوزی این مناطق را تخلیه کردند.
سی ان ان گزارش داد: برای مناطق ‘سانتا باربارا’ (Santa Barbara) ، لس آنجلس ، ‘سن دیگو’ (San Diego ) و مناطق جنوبی کالیفرنیا شرایط وقوع آتش سوزی پیش بینی می شود که این به معنای اعلام وضعیت قرمز برای نزدیک به ۲۰ میلیون نفر از جمعیت ساکنان این مناطق است.
این شبکه خبری خشکی هوا و وزش باد را از عوامل بروز و ادامه این آتش سوزی مهیب دانست.
سی ان ان پیشتر گزارش داده بود که این آتش سوزی از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده و دست کم ۵۵ هزار هکتار از اراضی این ایالت به طور کامل طعمه حریق کرد.
سی ان ان به آتش سوزی ها در این بخش از آمریکا در دهه های اخیر اشاره کرد که در دهه ۸۰ میلادی درمجموع ۱۴۰ هزار جریب ، در دهه ۹۰ حدود ۱۶۰هزار جریب و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲میلادی نیز حدود ۲۵۰ هزار جریب از زمین های این مناطق طعمه حریق شده که تمامی این موارد نشانه از تغییر آب و هوایی است.
ایالت کالیفرنیا با وسعتی نزدیک به ۴۳۴هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۳۹ میلیون نفر یکی از بزرگترین ایالت های آمریکا است که در غرب این کشور قرار دارد، این ایالت هرساله به دلیل خشکی آب و هوا و وزش بادهای خشک شاهد بروز آتش سوزی های گسترده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.