0 نظر
133 بازدید

سی ان ان: نفوذ بنن درکاخ سفید پابر جا است

double-quot

تهران – جارپرس – سی ان ان بعد از اخراج استیو بنن استراتژیست ارشد دولت ترامپ در تحلیلی نوشت: دونالد ترامپ ‘استیو بنن’ را اخراج کرد ، اما بنن همچنان برنده و نفوذ وی در کاخ سفید پابرجا خواهد بود.

کد خبر : 22381
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1396 - 7:37
سی ان ان: نفوذ بنن درکاخ سفید پابر جا است

به گزارش جارپرس از ایرنا، سی ان ان در تحلیل خود به قلم ‘کریس سیلیزا'(Chris Cillizza) نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سرانجام به هفته ها گمانه زنی خاتمه داد و روز جمعه (دیروز) استیو بنن را برکنار کرد، هرچند دیگر بنن در کاخ سفید نخواهد بود، اما دیدگاه جهانی و طرز فکر وی بطور کامل بر روی یک فرد بخصوص در کاخ سفید قبولانده شده و آن فرد ‘دونالد جان ترامپ’ (Donald John Trump) است.
تحلیلگر سی ان ان نوشت: نفوذ بنن به عنوان مشاور دونالد ترامپ در دوران رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکایی به پیش ازاین تاریخ بازمی گردد، این دو یکدیگر را در سال ۲۰۱۱میلادی و زمانی که ترامپ خود را برای حضور در ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا آماده می کرد، باز می گردد.
این تحلیل می نویسد: به خاطر داشته باشید که ترامپ پیش ازاین پذیرفته بود که هیچگونه نقطه نظر سیاسی قبلی در تصمیم گیری شرکت در مبارزات ریاست جمهوری آمریکا نداشته است، وی پیش از اعلام نامزدی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بعنوان یک جمهوریخواه؛ یک دمکرات و یک فرد مستقل (سیاسی) بود؛ تمامی تعاملات وی با سیاست از طریق معاملات تجاری بود، زمانی که می خواست با سیاستمداران نفع کاری داشته باشد به آنها پول می داد، درنتیجه افرادی همچون بنن یک ساختار سیاسی در چارچوب باورهایش برای او ارائه کردند.
سی ان ان نوشت: بنن ترامپ را ‘اختراع’ نکرد، اما وی را تقویت کرد، او را ‘گُنده’ کرد.
این رسانه آمریکایی درادامه تحلیل خود به مواردی که ترامپ در هشت ماه گذشته بعنوان رئیس جمهوری آمریکا به آنها پرداخته است،اشاره کرد که در تمامی آنها آثار بنن وجود دارند.
سی ان ان نوشت: بدبینی ترامپ به جهانی شدن، که منجر به تصمیم گیری به خروج از توافق آب و هوایی پاریس شد ، نشانه ای از ‘بننیزم'(Bannonism) است، تندروی ترامپ درمورد مهاجرت قانونی یا غیر قانونی، یکی از باورهای بنن و طرفداران ناسیونالیست وی بود که همواره با صدای بلند آنرا مطرح می کرد، تنفر ترامپ از رسانه ها، یکی دیگر از نشانه های بنن بود که گفته بود اگر تصور می کنید مطبوعات بدون جنگ کشور را پشتیبان شما قرار می دهند بطرز غمناکی در اشتباه هستی.
سی ان ان در ادامه در باره دست داشتن های بنن در تصمیمات و گفته های ترامپ نوشت: اظهارات ترامپ در قضیه ‘شارلوتزویل’ که هردو طرف را مقصر خواند، به بنن باز می گردد که همواره تاکید داشت که ‘چپ’ ها، اگر نه بیشتر از ‘راست’ ها، خشونت طلب هستند.
تحلیلگر سی ان ان ، باورهای ترامپ را همچون دانه هایی توصیف کرد و نوشت: ترامپ دانه هایی داشت که بنن آنها را آب یاری کرد و مطمئن می شد تا به آنها(برای رشد) آفتاب بتابد، ترامپِ کاملا شکوفا شده ای که شما در هفته گذشته دیدید، به خاطر آنچیزی است که بنن طی سالیان گذشته در حلقه داخلی و بیرونی ترامپ انجام داده است.
کریس سیلیزا در پایان تحلیل خود نوشت: بنن ممکن است که از کاخ سفید رفته باشد، اما نفوذ وی به این زودی زدوده نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (جمعه) ۲۷ امرداد ماه برابر با ۱۸ ماه اوت اعلام کرد: این آخرین روز حضور استیو بنن در کاخ سفید است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.