0 نظر
163 بازدید

سی ان ان: ترامپ بودجه ساخت دیوار را از پنتاگون می گیرد

double-quot
تهران – جارپرس – شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که چنانچه بودجه درخواستی۵٫۶ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی توسط کنگره تصویب نشود، این مبلغ را از ‘پنتاگون’ (وزارت دفاع آمریکا ) خواهد گرفت.
کد خبر : 28326
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 - 12:30
سی ان ان: ترامپ بودجه ساخت دیوار را از پنتاگون می گیرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، این شبکه تلویزیونی افزود: ترامپ روز گذشته به خبرنگاران گفت،در این زمینه می تواند حالت فوق العاده ملی اعلام کرده و به پنتاگون فرمان ساخت مانع بین مرز آمریکا و مکزیک را بدهد.
این رسانه تصویری آمریکایی گزارش داد:دو مقام پنتاگون گفته اند در صورت صدور چنین فرمانی تنها توان تامین دو میلیارد دلار ازهزینه ساخت چنین مانعی را دارند وبرای تامین مابقی بودجه باید دیگر پروژه های نظامی خود را تعلیق کنند، این همان مبلغی است که کنگره نیز باتصویب آن مشکلی ندارد.
سی ان ان افزود:در نشست روز گذشته (جمعه) ترامپ با نمایندگان دمکرات امید اندکی برای رفع این بن بست دیده شد.این درحالی است که ۸۰۰هزار پرسنل دولت فدرال وارد سومین هفته بدون دریافت دستمزد شدند و ترامپ هم گفته است این تعطیلی می تواند تا یک سال به درازا بیانجامد.
‘بیل اشنایدر’ (Bill Schneider) تحلیلگر سیاسی به سی ان ان گفت: ترامپ می تواند با حکم ریاست جمهوری و اعلام وضعیت فوق العاده ملی چنین کاری انجام دهد اما بلافاصله با واکنش دادگاه مواجه خواهد شد.
اشنایدر افزود: از نظر ترامپ و طرفدارانش ساخت دیوار و تامین بودجه آن درصورت عدم تصویب از سوی کنگره و برداشت آن از محل بودجه پنتاگون، می تواند یک وضعیت فوق العاده ملی قلمداد شود، اما نظر دادگاه دراین ماجرا می تواند متفاوت بوده و مانع این امر شود.
تحلیلگر سیاسی سی ان ان ادامه داد:در حالی ترامپ تاکید دارد که تعطیلی دولت می تواند ماه ها و حتی یک سال به درازا بکشد که هم اکنون در بسیاری از نقاط کشور شاهد نبود دولت فدرال هستیم.
اشنایدر ادامه داد:تاکید ترامپ بر ساخت دیوار باز می گردد به حامیان وی، چرا که در صورت عقب نشینی از این موضوع این یک خیانت از سوی وی برای طرفدارانش به شمار رفته و او را ترک خواهند کرد.
ترامپ در جریان ملاقات چهارشنبه گذشته با جمعی از نمایندگان دمکرات در باره مخالفت خود با پایان تعطیلی دولت گفته بود، در صورت پذیرفتن پیشنهاد دمکرات ها آنگاه وی را احمق فرض خواهند کرد.
بخش هایی از دولت فدرال آمریکا در پی مخالفت شخص رئیس جمهوری این کشور با دمکرات ها بر سر تامین بودجه دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک در مورخ ۲۲ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی برابر با اول دی ماه بدین سو تعطیل شد.
این تعطیلی که در آستانه سال نو میلادی رخ داد، ۸۰۰هزار نفر از کارکنان دولت فدرال را تحت تاثیر قرار داد که از این میان، ۴۲۰ هزار نفر از کارکنان دولت فدرال بدون دستمزد به سرکار می روند و ۳۸۰ هزار نفر دیگر نیز به دلیل نبود بودجه در مرخصی اجباری به سر می برند؛ این تعطیلی بخش هایی از وزارتخانه هایی همچون خارجه و امنیت ملی آمریکا را نیز در بر می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.