0 نظر
183 بازدید

سیلاب به ۸۰۰ هکتار اراضی باغی و زراعی سبزوار خسارت زد

double-quot
سبزوار – جارپرس – فرماندار ویژه سبزوار گفت: سیلاب و بارش تگرگ اواخر هفته گذشته به ۸۰۰ هکتار اراضی باغی و زراعی این شهرستان خسارت زد.
کد خبر : 29876
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 خرداد 1398 - 4:19
سیلاب به ۸۰۰ هکتار اراضی باغی و زراعی سبزوار خسارت زد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، احمد برادران روز شنبه در نشست پدافند غیر عامل سبزوار افزود: خسارت اولیه سیل و تگرگ پنجشنبه گذشته به محصولات زراعی و باغی این شهرستان بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اظهار داشت: کارگروه شناسایی آسیب‌های سیل در این شهرستان تشکیل شده و برای کاهش مخاطرات طبیعی، دوره‌های آموزشی ویژه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران برگزار می‌شود.
وی گفت: عامل بروز سیلابهای دو ماه گذشته شهرستان سبزوار وجود تصرفات در مسیر رودخانه‌ها بوده که نسبت به بازگشایی و لایروبی بستر رودخانه‌ها اقدام شده است.
فرماندار سبزوار افزود: منشأ بروز سیلابهای شهر سبزوار میزان آبی است که هنگام بارش‌های شدید از ارتفاعات شمالی سرازیر می‌شود که با ایجاد بندهای خاکی در مسیر خطر جاری شدن سیلاب کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه مکان‌هایی برای اسکان اضطراری و اقامت موقت در مواقع بحرانی در شهرستان سبزوار احداث می‌شود، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از محل اعتبارات عمرانی خود برای پدافند غیر عامل هزینه کنند.
شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۵۴ هزار هکتار زمین زراعی و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است و حدود ۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی در آن فعالیت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.