سید حسن نصرالله: رژیم صهیونیستی غرق در شکست و ناکامی است/ آمریکا و انگلیس حماقت کردند

double-quot تهران -جارپرس- دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود اعلام کرد پس از گذشت ۱۰۰ روز از جنگ غزه و نبرد طوفان الاقصی در شکست ها و ناکامی ها غرق شده و تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است.
کد خبر : 137891
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 17:58
سید حسن نصرالله: رژیم صهیونیستی غرق در شکست و ناکامی است/ آمریکا و انگلیس حماقت کردند

به گزارش  جارپرس از ایرنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز (شنبه) به مناسبت گذشت هفت روز از شهادت «وسام حسن طویل» ملقب به «الحاج جواد» از فرماندهان این جنبش در حمله صهیونیست ها به جنوب لبنان سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به اینکه خانواده هایی که شهدایی را در راه مقاومت تقدیم کرده اند فرزندانشان را به جبهه می فرستند گفت: شمار زیادی از جوانان ما از ۱۰۰ روز پیش تاکنون در جبهه ما در حال نبرد هستند.

دبیرکل حزب الله افزود: بخشی از اقدامات رهبران شهید مقاومت، جزو اسرار مقاومت است و همه ما باید برای فراهم کردن زمینه های مقاومت و پایداری در این جنگ که تاکنون پایان آن مشخص نیست همکاری کنیم.

سید حسن نصر الله درباره شهید حاج جواد گفت: این فرمانده مقاومت، از جمله فرماندهان میدانی در نبرد سال ۲۰۰۶ بود. همچنین در سوریه به عنوان یکی از فرماندهان نبرد با داعش حضور داشت.

وی با بیان اینکه حزب الله به جنگ با داعش و تقدیم شهدا در این زمینه افتخار می کند، افزود: حاج جواد یکی از فرماندهان میدانی اصلی جبهه مقاومت در جنوب لبنان از هشتم اکتبر (۱۶ مهر) گذشته به بعد بود. وی عاشق شهادت بود و به آرزویش رسید.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مقاومت قهرمانانه و بی سابقه مردم غزه در مدت ۱۰۰ روز گذشته گفت: مردم غزه به طور ابتکارآمیز و بی سابقه ای در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی مقاومت کرده اند و در شرایط سکوت و کتمان رسانه ای صهیونیست ها رسانه های آنها نقش مهمی در زمینه اطلاع رسانی درباره مجاهدت هایشان ایفا کرده اند.

سید حسن نصر الله خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی پس از ۱۰۰ روز جنگ غزه و نبرد طوفان الاقصی در شکست ها و ناکامی ها غرق شده است و به اعتراف تحلیلگرانش در ورطه عمیقی گرفتار شده است و هیچ دستاورد یا حتی تصویری از پیروزی هم دست نیافته است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه رژیم صهیوینستی به هیچ کدام از اهداف اعلام شده و نشدهاش دست نیافته است، تأکید کرد که دشمن قبل از انتقال به مرحله سوم جنگ و عقب نشینی نیروهایش، همچنان برای دستیابی به «هر دستاوردی» می جنگد.

نصرالله افزود: زیان های وارده به اشغالگران باعث افزایش تضعیف روحیه و ناکامی آنها شده است که آخرین مورد آن اعلام معلولیت ۴ هزار نظامی اشغالگر در ۱۰۰ روز رویارویی مقاومت با آنهاست و ممکن است این رقم به ۳۰ هزار معلول نیز افزایش یابد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ متوقف شود دشمن از فاجعه ای که در نتیجه مقاومت غزه و حامیانش در جبهه های دیگر مقاومت به آن دچار شده است اطلاع خواهد یافت.

سید حسن نصرالله همچنین افزود: شمار کشته های اشغالگران در جبهه های غزه و کرانه باختری و لبنان به همراه زیان های اقتصادی و هزینه های آواره شدن صهیونیست ها در داخل سرزمین های اشغالی روز به روز درحال افزایش است.

وی با اشاره به حملات یمنی‌ها به کشتی‌های صهیونیستی در راستای حمایت از غزه گفت: آنچه در دریای سرخ در حال وقوع است ضربه بزرگی به دشمن صهیونیستی وارد کرده است که چهره واقعی اش در دادگاه لاهه برای جهانیان کاملا نمایان شده است.

سید حسن نصر الله اضافه کرد کشانده شدن رژیم اشغالگر صهیونیستی به دادگاه لاهه و متهم شدن آن در مقابل افکار عمومی جهانیان، بنا به دلایل قاطع، بی سابقه است و این رژیم را دچار تنش کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی با انکار جنایت نسل کشی فلسطینی ها در غزه، سیاست «نفاق اخلاقی» را در مقابل افکار عمومی جهان در پیش گرفته است.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت، امیدشان به آزادی آنها را از دست داده‌اند، گفت: «اسرائیلی ها» به این اطمینان رسیده اند که کابینه آنها، کاملا بی‌صلاحیت است و باید آن را به همراه نخست وزیرش برکنار کرد که این به معنی اعتراف به شکست است.

دبیرکل حزب الله افزود: در صورتی که روند کنونی در جبهه های غزه، کرانه باختری، لبنان، یمن و عراق ادامه یابد دشمن صهیونیستی شروط مقاومت را خواهد پذیرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: آمریکایی ها و شماری از کشورهای غربی در مدت ۱۰۰ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، برای غیر فعال کردن جبهه های دیگر تلاش کردند، این در حالی است که نشانه تأثیر جبهه‌های دیگر مقاومت بر مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، تهدید، ارعاب و تشویقی است که علیه عراق، یمن، لبنان، سوریه و ایران در جریان است.

وی با اشاره به اینکه تجاوز اخیر به یمن، نشان دهنده حماقت آمریکا و انگلیس و تناقض گویی آمریکاست، تصریح کرد: آمریکایی ها در برخی کشورها از جمله لبنان، سیاستمداران و افکار عمومی را به تجاوز رژیم اسرائیل تهدید می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آمریکایی‌ها همزمان با دعوت به عدم گسترش دامنه جنگ، آن را گسترده‌تر می‌کنند و اگر بر این باورند که یمن پس از تجاوز آمریکایی انگلیسی، از مواضعش عقب نشینی خواهد کرد، سخت در اشتباه هستند.

نصرالله خاطرنشان کرد تجاوز آمریکا به یمن، منجر به ادامه حمله به کشتی های رژیم صهیونیستی یا با مقصد سرزمین های اشغالی و زیان رساندن به دریانوردی در دریای سرخ خواهد شد و این منطقه را به صحنه نبرد تبدیل خواهد کرد که این اقدام، ذاتاً یک کار احمقانه است.

دبیرکل حزب الله لبنان با تقدیر از موضع علما و مردم بحرین در حمایت از مردم غزه و مخالفت با موضع و سیاست های دولت این کشور گفت: یمنی ها در زمینه پاسخ دادن به تجاوزات آمریکایی ها، تصمیم گیری خواهند کرد و بایدن و دولتش در زمینه ارسال پیام به ایران و تهدیدهایشان درباره یمن تصمیم گیری خواهند کرد.

سید مقاومت لبنان افزود: میدان نبرد و روزهای آینده، سرنوشت رویارویی بین مردم یمن و متجاوزان را مشخص خواهد کرد و به زودی آمریکایی ها به اشتباه خودشان پی خواهند برد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: معیار حقیقت در این زمینه، حمایت از یمن است. زیرا یمن از فلسطین و بیت المقدس حمایت می‌کند و کسانی که از یمن پشتیبانی نمی‌کنند قطعا ناکام خواهند شد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: حمله مقاومت اسلامی عراق به یک نقطه در حیفا با استفاده از موشک کروز، یک اقدام صحیح است و رژیم صهیونیستی از انتشار اطلاعات درباره این حمله موشکی به حیفا به شدت خودداری می کند و این میزان از پنهان کاری را می توان از عدم اعتراف به هدف قرار گرفته شدن پایگاه نظامی میرون توسط موشک های مقاومت لبنان درک کرد.

درحال تکمیل…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.