سیدحسن خمینی: همه دیدند که زمستان سخت گذشت

double-quot

گرگان – جارپرس – سید حسن خمینی روز جمعه در جمع ایثارگران استان گلستان در گرگان گفت : ملت ایران و رزمندگان آن در دوران دفاع مقدس مظلومانه و غریبانه از خاک خویش دفاع کرد و امام امت را تنها نگذاشت و همه دیدند که زمستان سخت گذشت و روسیاهی برای دشمنان و ظالمان به ملت باقی ماند.

کد خبر : 9675
تاریخ انتشار : جمعه 8 خرداد 1394 - 8:26
سیدحسن خمینی: همه دیدند که زمستان سخت گذشت

تولیت حرم مطهر و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به جنایات و ظلم برخی حاکمان همچون صدام حسین گفت: ظلم ماندنی نیست.

به گزارش جارپرس از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی افزود: ظلم به مردم همچون خوبی ها در ذهن آنان باقی خواهد ماند.

یادگار امام راحل با بیان اینکه ظلم بر افراد اگرچه پایان می یابد اما آثار آن باقی خواهد ماند، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس، صدام حسین این شیطان و جنایتکار با حمایت قدرت های استکباری چقدر بر مردم و رزمندگان ما و حتی بر ملت خودش ظلم کرد اما اکنون کجاست و چه سرنوشتی پیدا کرد؟

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی اضافه کرد: اگر خدا به افراد ظالم فرصت می دهد اولا این فرصت از مصادیق مکر الهی است و ثانیا برای افزایش بار گناهان آنان و در نهایت عذاب بیشتر و شدیدتر برای ظالمان است.

یادگار امام راحل (ره) با تاکید بر ضرورت پرهیز از ظلم به مردم بویژه افرادی که جز خدا کسی را ندارند، تصریح کرد: فریاد و دعای مظلوم زودتر از هر دعایی به خدا می رسد.

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: ملت ایران و رزمندگان آن در دوران دفاع مقدس مظلومانه و غریبانه از خاک خویش دفاع کرد و امام امت را تنها نگذاشت و همه دیدند که زمستان سخت گذشت و روسیاهی برای دشمنان و ظالمان به ملت باقی ماند.

یادگار امام راحل همچنین با بیان اینکه ظلم نه تنها در عرصه اجتماعی بلکه در عرصه زندگی فردی نیز وجود دارد که باید به شدت از آن پرهیز کرد، گفت: ظلم ها همچون کف های روی آب سریع می گذرد اما یاد آن در ذهن افراد باقی می ماند.

سید حسن خمینی با تاکید بر ضرورت انجام امور بر اساس عقل و منطق از سوی انسان ها و پرهیز از تندروی و افراط در کارها، اضافه کرد: شهیدان والامقام انسان هایی بودند که با عقلانیت از سرزمین خویش دفاع کردند و امروز نام و اعمال نیک آنان با گذشت سال ها از شهادتشان همچنان در دل مردم باقی مانده است.

وی خطاب به ایثارگران با یادآوری سخن امام راحل که شهید نظر می کند به وجه الله، تصریح کرد: شان و منزلت شهیدان بسیار بالاست و این سخن امام نیز سخن بسیار بزرگی است.

سید حسن خمینی در ابتدای سخنانش نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و استان گلستان و نیز یاد و خاطره امام راحل برای شادی روح این عزیزان فاتحه ای قرائت کرد.

همچنین در این مراسم که آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون برنامه ریزی استاندار و شماری از مسوولان استانی حضور داشتند، از کتاب فرهنگ اعلام شهدای این استان و چهار نرم افزار تهیه شده برای سرداران شهید صادق مکتبی، علیرضا طغرائی، طهماسبقلی زمانی و حجت الاسلام شهید محمدعلی روحانی فرد رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی برای شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال امام به گلستان سفر کرده است و علاوه بر این دیدار، دیشب نیز با علمای شیعه و اهل سنت این استان دیداری داشت.

استان گلستان با افزون بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت حدود چهار هزار شهید والامقام، ۱۲هزار و ۸۴۲ جانباز و یک هزار و ۱۷۵ آزاده تقدیم میهن اسلامی کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.