0 نظر
140 بازدید

سومین مدیر عامل عضو شورای صنعتی ترامپ استعفا کرد

double-quot

تهران – جارپرس – «برایان کرازنیچ» (Brian Krzanich) مدیر عامل شرکت اینتل، بزرگ ترین شرکت تجهیزات رایانه ای آمریکا، سومین مدیر اجرایی شورای صنعتی ترامپ است که به دنبال تظاهرات نژادپرستانه شارلوتزویل ایالت ویرجینیا، استعفا داده است.

کد خبر : 22326
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 مرداد 1396 - 11:29
سومین مدیر عامل عضو شورای صنعتی ترامپ استعفا کرد

به گزارش تارنمای هیل، وی روز دوشنبه در وبلاگش نوشت: من استعفا دادم تا توجهات را به آسیبی جدی جلب کنم که فضای سیاسی تفرقه زده ما به مسائل حساس از جمله نیاز فوری به رسیدگی به کاهش تولید در آمریکا، می زند. سیاست و برنامه های سیاسی، وظیفه مهم بازسازی پایه تولید در آمریکا را به حاشیه رانده است.
وی از سیاستمداران کشورش خواست بر روی آنچه که به نفع کشور است، متمرکز شوند و خواستار «تغییر وضعیت کنونی » شد.
کرازنیچ افزود: به صراحت انزجار خود را از خشونت ناشی از تنفر در شارلوتزویل ابراز کرده ام و از همه رهبران خواسته ام که خودبرتربینان سفیدپوست را که با برپایی تظاهرات مرتکب خشونت شده اند، محکوم کنند.
وی در پستش از اشاره مستقیم به نام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خودداری کرد، اما در شرایطی از شورای صنعتی ترامپ استعفا داد که واکنش رئیس جمهوری آمریکا به ناآرامی های شارلوتزویل، با انتقادهایی مواجه بوده است.
تظاهرات روز شنبه ناسیونالیست های سفید پوست به صحنه خشونت بدل شد. حمله فردی با استفاده خودرو به جمع تظاهرکنندگان، یک زن را به کشتن داد و تعدادی دیگر زخمی شدند.
واکنش اولیه ترامپ به این تظاهرات، انتقادهایی را از سوی بسیاری از جمله هم حزبی هایش، برانگیخت. وی روز دوشنبه در تلاش برای پایان دادن به چنین غائله ای، نژادپرستی را اقدامی شرارت آمیز خواند و به ویژه به گروه مروج نژادپرستی در آمریکا موسوم به « کوکلس کلان» معروف به kkk و نئونازیست های سازمان دهنده تظاهرات (نژادپرستانه) اشاره کرد.
اما مدیرعامل شرکت بزرگ داروسازی «مرک» (Merck) قبل از این اظهارات ترامپ، استعفا داد. وی در توئیترش تصمیم «کنت فریزر» (Kenneth Frasier) و قیمت بالای محصولات دارویی این شرکت را محکوم کرد.
«کوین پلانک» (Kevin Plank) مدیر عامل شرکت تولیدی پوشاک ورزشی «آرمور» (Armour) نیز به عنوان دومین مدیر اجرایی عصر دوشنبه (به وقت محلی آمریکا) استعفا کرد.
به گزارش ایرنا، شورای صنعتی آمریکا متشکل از مجموعه ای از مدیران اجرایی ارشدی است که در بخش صنعتی به ترامپ مشاوره می دهند.
ترامپ که روز شنبه خود حاضر به محکوم کردن سفیدپوستان برتری طلب این کشور نشده بود، به دلیل فشارهای دو روز گذشته، همه گروه های نژاد پرست نظیر برتری طلبان سفید پوست را محکوم کرد و آنها را ضد همه ارزش هایی که آمریکایی ها را به یکدیگر پیوند می دهد، خواند. وی گفت که مروجان نفرت و تعصب و خشونت، در واقع ارکان نظام آمریکایی را مورد تهاجم قرار می دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.