سوریه از شورای امنیت خواست در قبال تجاوزات اسرائیل سکوت نکند

double-quot تهران - جارپرس - نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن اظهارات خصمانه‌ و اقدامات تحریک‌آمیز خود را برای دخالت در امور داخلی سوریه تشدید کرده‌اند.
کد خبر : 124243
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 16:50
سوریه از شورای امنیت خواست در قبال تجاوزات اسرائیل سکوت نکند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سفیر بسام صباغ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت تاکید کرد: نیروهای آمریکایی که به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند همچنان حاکمیت ملی و وحدت ارضی سوریه را نقض و از گروه‌های جدایی طلب حمایت و ثروت مردم سوریه را غارت می‌کنند.

سفیر بسام صباغ افزود: رژیم اشغالگر اسرائیلی با افزایش حملات خود به خاک سوریه و ارتکاب جنایت‌ها و نقض قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل اوضاع منطقه را متشنج می‌کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اضافه کرد: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد تا سکوت خود را در قبال تجاوزات اسرائیلی را کنار بگذارد و به مسؤولیت‌های خود برای پایان دادن به اقدامات خصمانه اسرائیل و پاسخگو کردن مرتکبان این تجاوزات عمل کند.

سفیر بسام صباغ ادامه داد: سوریه درخواست‌های کشورهای غربی از پناهندگان برای عدم بازگشت به وطن به بهانه‌های دروغین را محکوم می‌کند و از حامیان مالی می‌خواهد تا به مسؤولیت‌های خود نسبت به اجرای پروژه‌های طرح پاسخگوی انسانی و فعال سازی چرخه اقتصاد عمل کنند.

صباغ همچنین بر لزوم رفع فوری و کامل اقدامات یک جانبه و غیرقانونی تحمیل شده علیه مردم سوریه تاکید کرد چون یک مانع بزرگ در مسیر کار انسانی و توسعه‌ای ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.