سوت قطار بهار ۱۴۰۰ در انزلی شنیده می‌شود

double-quot رشت- جارپرس-پس از اماواگر‌هایی که در رابطه با ادامه احداث خط آهن رشت انزلی وجود داشت، متولیان ساخت راه‌آهن با دعوت نوبخت گرد هم آمدند و از عزم خود برای شنیده شدن سوت قطار در انزلی در بهار سال آینده خبر دادند.
کد خبر : 44392
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 8:43
سوت قطار بهار ۱۴۰۰ در انزلی شنیده می‌شود

به گزارش جارپرس ازفارس ، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور طی روزهای اخیر، مدیران مؤثر در خط آهن رشت انزلی را به دفتر خود برد تا روند ساخت خط آهن رشت بندرانزلی را بررسی کنند.

 به گفته  محمد باقر نوبخت، دولت تلاش می‌کند پیش از اتمام دوره کاری‌اش، راه‌آهن را تحویل مردم گیلان دهد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در نشست بررسی خط آهن رشت انزلی با اشاره به اهمیت اتصال راه‌آهن رشت به انزلی گفته که این بهره‌برداری از این پروژه موجب تحکیم روابط بین‌المللی و منطقی ازجمله با همسایگان شمالی ایران خواهد شد.

آن‌طور که معاون گیلانی رئیس‌جمهوری اعلام کرده، در حال حاضر تأمین مصالح از عمده‌ترین مسائل طرح خط آهن رشت انزلی بوده و به همین منظور نیز متولیان امر را جهت رفع موانع و تسهیل در ساخت این قطعه از راه‌آهن به دورهم جمع کرده است.

نوبخت مطرح کرده که اتصال خط آهن سراسری به بندرانزلی قولی بوده که به‌نظام و مردم داده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه می‌گوید که پیمانکاران مدعی هستند اگر مصالح موردنیاز را وارد کارگاه‌های احداث خط آهن کنند ممکن است دستگاه‌های نظارتی با آن‌ها برخورد داشته باشند که به همین منظور دادستان مرکز استان نیز در جلسه بررسی خط آهن رشت انزلی حضور یافته است.

 معاون رئیس‌جمهور گفته موانعی را که پیمانکاران از سوی ناحیه قضایی مطرح کرده‌اند، دادستان مرکز استان دستور رفع آن‌ها را صادر کرده است ضمن آنکه پیش‌ازاین نیز دستگاه قضا بسیار فعالانه روی این مبحث نظارت داشته‌اند.

به گفته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه عزم نسبتاً خوبی برای تحقق راه‌آهن رشت انزلی وجود دارد.

 ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز که به همین منظور در دفتر نوبخت حضورداشته از پیمانکاران این پروژه خواسته تا با توجه به تزریق به‌موقع اعتبار از سوی دولت، تعهدات خود را به‌موقع ادا کرده و با افزایش ماشین‌آلات و کارگاه‌ها روند اجرا را تسریع کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین گفته که باید خط راه‌آهن رشت انزلی تا خردادماه سال آینده به اتمام برسد.
زارع مدعی شده اگر مانع و یا مشکلی در رابطه با احداث خط آهن رشت انزلی وجود هم داشته باشد مدیران دستگاه‌ها شبانه‌روزی در دسترس هستند تا موضوع را در اسرع وقت پیگیری کنند تا در اسرع وقت مرتفع شوند.

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور نیز اعلام کرده که برای تکمیل خط آهن رشت انزلی به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب مصالح نیاز است.

به گفته وی، حجم مصالح موردنیاز برای احداث خط آهن رشت انزلی در مقایسه با پروژه‌های مشابه عدد بزرگ و قابل‌توجهی است و باید از مکان‌های مختلف و با همکاری دستگاه‌های قضائی تأمین و مورداستفاده قرار بگیرد.

گفتنی است مهدی فلاح‌میری، دادستان مرکز استان نیز در نشستی که توسط نوبخت ترتیب داده بوده، حضور داشت و از آمادگی کامل دستگاه قضا برای رفع موانع حقوقی و قضایی با طرح ساخت راه‌آهن رشت انزلی نیز خبر داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.