سواحل خزر تا ۸ درجه خنک می‌شود/ انتظار گرد و خاک در شرق کشور

double-quot تهران- جارپرس-کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور، از وزش باد شدید در شرق و شمال‌شرق و همچنین افزایش ارتفاع امواج در دریای جنوب در روز جاری (شنبه) خبر داد.
کد خبر : 132469
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 9:00
سواحل خزر تا ۸ درجه خنک می‌شود/ انتظار گرد و خاک در شرق کشور

به گزارش  جارپرس ازایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «کبری رفیعی» درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، مناطق ساحلی خزر، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، بخش‌هایی از سمنان و شمال خراسان رضوی، بلندی‌های البرز، هرمزگان بارش همراه با رعدو برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین در بخش‌هایی از دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی، گردوخاک مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی بیشتر است و برای این مناطق هشدار هواشناسی نارنجی صادر شده است که مخاطراتی را به‌ویژه برای خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات مازندران به همراه دارد.

رفیعی توضیح‌داد: در هفته جاری به سبب بارش‌ها، هوای خنک حاکم می‌شود و یکشنبه، بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و هرمزگان تداوم دارد.

به گفته وی، امروز نیز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال غرب و شمال شرق کشور، کاهش دمای چهار تا هشت درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز در شرق و شمال‌شرق کشور وزش باد شدید به‌ویژه شرق سمنان و اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد. همین شرایط جوی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شرق و شمال‌شرق مورد انتظار است.

وی از تلاطم در آب‌های جنوبی ایران در روز جاری و فردا خبر داد و گفت: به سبب افزایش ارتفاع موج و خطرات شرایط جوی، صیادان و سایر هموطنان نسبت به این شرایط توجه داشته باشند. همچنین طی فردا و دوشنبه آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم خواهد شد.

رفیعی اظهار داشت: امروز بیشینه دمای تهران ۳۵ درجه سانتیگراد است و آسمان پایتخت صاف و ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.