سه شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده ورجین شمیرانات دستگیر شدند

double-quot تهران- جارپرس -سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات از دستگیری سه شکارچی غیر مجاز در گشت و پایش ماموران اجرایی این اداره در منطقه حفاظت شده ورجین خبر داد.
کد خبر : 132316
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 10:17
سه شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده ورجین شمیرانات دستگیر شدند

به گزارش  جارپرس ازایرنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، امامعلی یگان زاده روز چهارشنبه با اشاره به اینکه روز گذشته طی گشت و کنترل منطقه ماموران اجرایی این اداره به سه شکارچی غیرمجاز برخورد کردند، افزود: ماموران پس از کمین هفت ساعته در ارتفاعات روستای امامه واقع در منطقه حفاظت شده ورجین، در نهایت در ساعت ۱۱ شب موفق به دستگیری این شکارچیان غیر مجاز شدند.

وی اظهار داشت: از شکارچیان ۲ راس قوچ وحشی، دو قبضه سلاح شکاری گلوله زنی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و همچنین خودرو مربوطه نیز با دستور قضایی به پارکینگ منتقل شد.

یگان زاده با بیان اینکه متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: بر اساس دستور مقام قضایی، متخلفان در بازداشت به سر برده و ضرر و زیان وارده به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به حساب سازمان حفاظت محیط زیست واریز کردند.

منطقه حفاظت شده ورجین در شمال شرقی شهر تهران در بخش لواسانات شهرستان شمیرانات بیش از ۲۷ هزار هکتار وسعت دارد.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای منطقه حفاظت شده ورجین، البرز مرکزی و پارک ملی لار است؛ این شهرستان ۴ پایگاه محیط‌بانی زردبند، گلندوئک، گرمابدر و زردبند دارد.

از گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان به قوچ و میش البرز مرکزی، کله بز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، گرگ، عقاب طلایی، کبک، شاهین، کرکس، دلیجه، قرقی، بلدرچین و انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی (فصلی) اشاره کرد.

گون، زالزالک، ریواس، زرشک، کاکوتی و بومادران نیز از نمونه‌های گونه‌های گیاهی شمیرانات هستند.

شمیرانات با آب‌وهوایی کوهستانی و طبیعتی بکر متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است‌.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.