سهمیه قهرمانی جهان ژیمناستیک سوخت شد/ چه کسی مقصر است؟

double-quot تهران _ جارپرس _ احمد کهنی با وجود کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان ژیمناستیک عازم مسابقات نخواهد شد.
کد خبر : 104461
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1401 - 8:53
سهمیه قهرمانی جهان ژیمناستیک سوخت شد/ چه کسی مقصر است؟

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، مهدی احمدکهنی در مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا دوحه قطر با قرار گرفتن در رده دوازدهم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان انگلیس را به دست آورد. در حالی که او باید در چند روز آینده به این مسابقات اعزام‌ می‌شد اما حالا اعلام شده که این اعزام انجام نخواهد شد تا سهمیه ژیمناستیک ایران در قهرمانی جهان سوخت شود.

 

این اعزام نشدن در حالی است که پیش‌تر و در تاریخ ۱۵ مهر عابد حقدادی، سرپرست جدید فدراسیون ژیمناستیک از اعزام کهنی به این مسابقات خبر داده بود. 

 

محسن سلیمانی که در زمان ریاست اینچه درگاهی و چند ماه در دوره سرپرستی احمدی به عنوان دبیر فدراسیون فعالیت می‌کرد از ۲۵ مهر به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون بار دیگر به فدراسیون ژیمناستیک برگشته است.

 

سلیمانی در حالی که ادعا می‌کند کارهای ثبت نام کهنی را انجام داده، علت اعزام نشدن او به این مسابقات را انجام نشدن کارهای ثبت نام نهایی عنوان می‌کند و می‌گوید که باید فدراسیون فرم‌های لازم را به او می‌داد. 

 

این در حالی است که او پیش‌تر مسئولیتی در فدراسیون نداشته که بخواهد کارهای اعزام را انجام دهد. بنابراین مشخص نیست که چرا مدعی است باید فرم‌های لازم را در اختیارش می‌گذاشتند. حتی او در جایی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره می‌کند که در مورد اعزام مربی و داور همراه کهنی به حقدادی گفته است که باید رییس شاخه نفرات را معرفی کند. 

 

در این شرایط احمدکهنی که توانسته سهمیه قهرمانی جهان را کسب کند به دلیل نابسامانی فدراسیون و رفت‌ و آمدهای سرپرستان از حضور در این مسابقات مهم بازمانده است. او شاید دیگر نتواند بار دیگر در دوران ورزشکاری‌اش این سهمیه را بگیرد و برای همیشه حضور در چنین مسابقات مهمی را از دست بدهد. با این وجود حتی مشخص نیست که مقصر اصلی این ماجرا چه فرد یا افرادی هستند؟ 

 

محسن سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اعزام مهدی احمدکهنی به مسابقات قهرمانی جهان در انگلیس اظهار کرد: احمدکهنی باید در چند روز آینده به مسابقات اعزام می‌شد اما به خاطر این که کارهای برون‌مرزی او انجام نشده است نمی‌تواند در این مسابقات شرکت کند. با کمال تاسف ورزشکاری که کسب سهمیه کرده نمی‌تواند در مسابقات جهانی شرکت کند.

 

سرپرست دبیری فدراسیون در ادامه در مورد علت اعزام نشدن احمدکهنی گفت: من کارهای ثبت نام را انجام دادم. اسم کهنی برای قرعه‌کشی هم به فدراسیون جهانی رفت. قرعه‌کشی انجام شد و اسم او اکنون برای مسابقات قهرمانی جهان هست اما بعد باید فرم پرواز و محل اقامت او پر می‌شد.

 

سلیمانی ادامه داد: برای اعزام تعهد مالی نیاز است یعنی باید فدراسیون ۷ یا ۸ هزار دلار هزینه می‌کرد تا بخواهد بلیت و کارهای لازم را انجام می‌داد. حقدادی چون کارها دستش نبود انجام نشد. مرزوقی هم که در زمان سرپرستی‌اش انجام نداد و گفت نمی‌خواهد تا زمانی که اسم افراد دیگری هست و برنامه‌های دیگری که وجود دارد اعزامی داشته باشد. 

 

او گفت: بنابراین کار اعزام کهنی ماند. در صورتی که از حدود ۴ یا ۵ ماه پیش باید کارهای ثبت نام اولیه و نامه نگاری‌ها و ثبت نام نهایی انجام می‌شد اما نشد. باید فرم‌های مالی و لازم را فدراسیون به من می‌داد. ندادند و انجام نشد. 

 

وی در پاسخ به این سوال که شما که دبیر نبودید. باید دبیر قبلی کارهای لازم را انجام می‌داد؟ گفت: بله باید نفر قبل انجام می‌داد که نداد و مانده است.

 

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که شنیده شده بود که کهنی قرار بوده است با خیرخواه به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شود نه با آذرپی که به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شده است، افزود: شاخه باید بگوید مربی و داور همراه ورزشکار چه کسی باشد نه یک نفر که در فدراسیون نشسته است. 

 

او گفت: کار باید با تشکیلات و اصول انجام شود. زمانی که حقدادی آمده بود من گفتم کارهای کهنی را زودتر انجام دهیم و او را اعزام کنیم پرسید مربی و داور را چه کسی بفرستیم گفتم از رییس شاخه بپرسید. رییس شاخه هم معرفی کرد که یادم نیست چه نفراتی بودند.

 

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است تغییراتی در کادر فدراسیون انجام شود؟ گفت: زمان آقای احمدی که ۵۰ حکم زده شد سوال پرسیدید چرا؟ هر فدراسیونی که می‌آید دوست دارد با نفراتی که می‌تواند کار کند. یک موقع تشخیص می‌دهد که یک نفر کارایی ندارد یا نفر دیگری کارایی بیشتری دارد. حق طبیعی یک مسئول است. مگر روی پیشانی من نوشته شده که دبیر هستم؛ نه این‌طور نیست. مجمع تشکیل می‌شود و به رییس و دبیر دیگری رای می‌دهند.

 

وی افزود: من در این مدت ۴ ماهی که دبیر نبودم مگر با جایی صحبت کردم؟ کاری نداشتم. صحبتی که حقدادی با من در این مورد داشت مربوط به بند بازرسی است که دیوان محاسبات اعلام کرده است که بند یک ماده ۲۰ اساسنامه در ابلاغ‌هایی که خورده رعایت نشده است. این بند، پیشنهاد رییس فدراسیون و تصویب هیات رییسه برای انتخاب کمیته‌ها و شاخه‌ها است. اگر کار غیرقانونی انجام شده قبلا زمان سرپرستی احمدی انجام شده است. حقدادی که غیر قانونی عمل نکرده است یعنی هنوز که بنده خدا کاری نکرده است. 

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.