سهراب مرادی به مدال طلای وزنه‌برداری غرب آسیا رسید

double-quot

تهران- جارپرس- ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی غرب آسیا سه مدال طلا را از آن خود کرد.

کد خبر : 31902
تاریخ انتشار : جمعه 9 اسفند 1398 - 15:07
سهراب مرادی به مدال طلای وزنه‌برداری غرب آسیا رسید

 

سهراب مرادی که خردادماه امسال زیر وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی از ناحیه کتف دچار مصدومیتی شده بود در مسابقات قهرمانی غرب آسیا حضور پیدا کرد و به روی تخته رفت. وی در ۶ ماه گذشته تنها یکبار در مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در سوییس سبک وزنه زده بود. دارنده مدال طلای جهان در سوییس ۸۰ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۱۲۰ کیلوگرم در دوضرب به نام خود ثبت کرد.

اما مسابقات وزنه‌برداری غرب آسیا برای مرادی متفاوت از سوییس بود. مرادی در حرکت اول دسته ۹۶ کیلوگرم این مسابقات نخست وزنه ۱۵۷ کیلوگرمی را مهار کرد و در ادامه پشت وزنه ۱۶۳ کیلوگرمی قرار گرفت. مرادی در مهار این وزنه مشکلی نداشت.

مردای برای حرکت سوم یک‌ضرب وزنه ۱۶۶ کیلوگرمی را انتخاب کرد که در مهار آن ناموفق بود. دارنده مدال طلای المپک ۲۰۱۶ ریو با ۱۶۳ کیلوگرم مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کرد.

البته مرادی تا رکورد شخصی خود که ۱۸۶ کیلوگرم است بیش از ۲۰ کیلوگرم فاصله دارد. وی در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان که سال  ۲۰۱۸ در ترکمنستان برگزار شد ۱۸۶ کیلوگرم در یک‌پرب و ۲۳۰ کیلوگرم در دوضرب مهار کرد و رکورددار یک‌ضرب و مجموع دسته ۹۶ کیلوگرم به شمار می رود. در دوضرب این دسته تائو تیان چینی با ۲۳۱ کلوگرم رکوردار است.

رکوردار جهان و المپیک در حرکت دوضرب این مسالبقات نخست وزنه ۱۹۰ کیلوگرمی را به راحتی  مهار و در ادامه بر وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی غلبه کرد. وی در حررکت پایانی بخش دوضرب ۲۰۷ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و در مجموع سه مدال طلای این دوره از مسابقات را به گردن‌ آویخت. رکورد دوضرب شخصی مرادی ۲۳۰ کیلوگرم است.

ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم ایران در مجموع موفق به مهار ۳۷۰ کیلوگرم وزنه شد و به مدال طلای این بخش نیز رسید.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی غرب آسیا یکی از گزینشی های المپیک به شمار می رود. پیش از این قرار بود که ایران با سه وزنه‌بردار مرد و چهار وزنه بردار زن در این مسابقات حضور پیدا کند اما تنها سهراب مرادی موفق شد به امارات برود. شیوع ویروس کرونا در ایران سایر وزنه برداران را از پرواز امارات پیاده کرد.

بنا به باور کارشناسان مرادی اگر بتواند امتیاز لازم برای ورود به المپیک توکیو کسب کند بدون شک شانس نخست کسب مدال طلا در این دسته به شمار می‌رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.