سناتور ارشد ایتالیا خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شد

double-quot تهران- جارپرس - ویتو پتروچلی رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان ایتالیا یکشنبه شب خواستار ممنوعیت کامل ارسال تسلیحات به اوکراین شد.
کد خبر : 90215
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 6:24
سناتور ارشد ایتالیا خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شد

به گزارش جارپرس از ایرنا از “اسپوتنیک”، پتروچلی در حساب تویتری خود نوشت: تنها انتخاب سیاسی واقعی، توقف ارسال هرگونه سلاح به اوکراین و رای عدم اعتماد به ماریو دراگی نخست وزیر است. سایر مسائل صحبت‌های پوچ و تبلیغات انتخاباتی است زیرا همه احزاب به ارسال تسلیحات به اوکراین تا دسامبر ۲۰۲۲ رأی دادند.

پتروچلی یکی از اعضای موقت مجلس سنای ایتالیا از جنبش پنج ستاره (M۵S)، پیش تر از موضع ایتالیا در قبال بحران اوکراین انتقاد کرده بود.

وی تا آنجا پیش رفت که سایر اعضای جنبش پنج ستاره را ترغیب کرد تا به حمایت‌های خود از دولتی مداخله گر که می‌خواهد ایتالیا را به کشوری متخاصم تبدیل کند، پایان دهند.

این سیاست مدار ایتالیایی بارها تاکید کرده است که ارسال سلاح به اوکراین باعث طولانی شدن جنگ شده و بیشتر ایتالیایی‌ها نمی‌خواهند کشورشان به یک درگیری کشانده شود.

به گزارش ایرنا، لورنزو گوئرینی وزیر دفاع ایتالیا روز جمعه از ارسال تجهیزات به کی‌یف همگام با سایر متحدان اروپایی در چارچوب قطعنامه صادر شده از سوی پارلمان این کشور خبر داد.

وزیر دفاع ایتالیا گفت: براساس دستور پارلمان ایتالیا که تقریبا همه احزاب سیاسی کشور به آن رای مثبت داده‌اند، به اوکراین تسلیحات ارسال می‌کند.

گوئرینی در اظهاراتی تاکید کرد که دولت در حال تلاش برای حمایت از اوکراین است و بدین ترتیب بر اساس شاخص‌هایی که پارلمان با قطعنامه‌ای که اکثریت آرا به آن رای داده و دولت را متعهد به اجرا می‌کند، از مقاومت اوکراین با کمک تجهیزات نظامی و تسلیحات دفاعی از مقاومت اوکراین دفاع می‌کند.

وزیر دفاع ایتالیا افزود: ما همراه با سایر کشورهای اروپایی و متحدانمان و تکرار می‌کنم براساس ماموریتی که از پارلمان دریافت کرده‌ایم، تسلیحات را از طریق محموله‌های باری کشتی به اوکراین ارسال کرده‌ایم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.