0 نظر
147 بازدید

سناتورآمریکایی: به سوی جنگ با کره شمالی می رویم

double-quot

تهران-جارپرس-‘لیندزی گراهام’ (Lindsey Graham) سناتور جمهوریخواه در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: اگر وضعیت تغییر نکند، ما به سوی جنگ با کره شمالی پیش می رویم.

کد خبر : 23877
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1396 - 8:38
سناتورآمریکایی: به سوی جنگ با کره شمالی می رویم

به گزارش جارپرس از ایرنا، سی ان ان روزچهارشنبه دراین باره گزارش داد: لیندزی گراهام سناتور جمهوریخواه ازایالت کارولینای جنوبی هشدار داد چنانچه وضعیت در منطقه تغییر نکند، یک درگیری بالقوه با کره شمالی وجود خواهد داشت.
گراهام به صراحت به سی ان ان گفت:اگرقرارباشد برای متوقف کردن اقدامات کره شمالی واداربه جنگ شویم این کاررا خواهیم کرد.
بنابراین گزارش، کره شمالی امروز (چهارشنبه) به وقت محلی یک فروند موشک بالستیک جدید از جنوب پیونگ یانگ به سمت شرق شلیک کرد.
سی ان ان گزارش داد:وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) این پرتاب را تایید کرده واین موشک توانسته است باپیمودن یکهزار کیلومتر و رسیدن به ارتفاع دو هزار و ۸۰۰ مایلی برابر با چهار و ۵۰۰ کیلومتری در جنوب دریای ژاپن به آب افتد.
این شبکه خبری آنرا قوی ترین موشک قاره پیمای آزمایش شده از سوی کره شمالی عنوان کرد و افزود: موشک جدید بالستیک کره شمالی قادر است تمام خاک آمریکا را هدف قرار دهد.
گراهام درادامه به سی ان ان گفت: اگر جنگی باشد، این جنگ با کره شمالی خواهد بود، چرا که کره شمالی خود این جنگ را به بار آورده و اگر چیزی تغییر نکند ما به سوی یک جنگ پیش می رویم.
وی درتوضیح اظهار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این آزمایش موشک که گفته بودما خودمان به این وضع رسیدگی می کنیم گفت: من خواهان جنگ نیستم، او (رئیس جمهوری آمریکا) هم خواهان جنگ نیست، اما اجازه نخواهیم داد تا یک فرد مجنون در کره شمالی توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا را داشته باشد.
این سناتورجمهوریخواه با اشاره به این که دونالد ترامپ آماده انجام هرگونه اقدامی دراین زمینه است به سی ان ان گفت:او (رئیس جمهوری آمریکا) آماده است چنانچه لازم باشد این رژیم را برای محافظت از آمریکا نابود کند و من امیدوارم که این رژیم درک کند که رئیس جمهور ترامپ بین نابودی رژیم کره شمالی وخاک آمریکا، رژیم کره شمالی را نابود خواهد کرد، امیدوارم چینی ها هم این موضوع را درک کنند.
سی ان ان گزارش داد: جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد موشک آزمایش شده کره شمالی بالاتر از موشک های قبلی که پرتاب شده بودند، رفته است، متیس افزود کره شمالی در واقع توانایی هدف قراردادن هرمکانی در جهان را دارد.
به گزارش ایرنا، آزمایش جدید موشکی کره شمالی روزچهارشنبه و بعد از گذشت ۷۵ روز از آخرین آزمایش هسته ای این کشور انجام شد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز اعلام کرد که این موشک از استان «پیونگان جنوبی» و به سمت شرق شلیک شده و ارتش کره جنوبی و آمریکا در حال اوضاع بررسی اوضاع هستند.
از هنگامیکه کره شمالی نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد، ۱۱ سال می گذرد این کشور اولین آزمایش هسته ای خود را روز نهم اکتبر سال ۲۰۰۶ میلادی در ‘پونگه ری’ واقع در شمال شرقی کره شمالی انجام داد.
این کشور تاکنون ۷ بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سال های ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ ، دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود سپتامبر امسال صورت گرفت.
آخرین آزمایش اتمی این کشور هم چهارشنبه ۲۹ نوامبر صورت گرفت.
کره جنوبی مدعی است که پرتاب مکرر موشک های بالستیک و آزمایش های هسته ای کره شمالی سبب شده تا سئول برای تامین امنیت خود، سیستم موشکی خود را تقویت کند.
در مقابل کره شمالی نیز همسایه جنوبی خود را متهم می کند که با کشیدن آمریکا به شبه جزیره کره و برپایی رزمایش مشترک با واشنگتن، بر ناامنی منطقه دامن می زند.
حضور قدرت های خارجی در شبه جزیره کره، عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال ۱۹۵۰ میلادی تاکنون در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند و به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.