0 نظر
185 بازدید

سلامت نان؛ زیر ذره‌بین مردم و مسئولین

double-quot تهران - جارپرس - نان یکی از مهمترین اقلامی است که مردم از زمان شیوع کرونا حساسیت بیشتری نسبت به سلامت و بهداشت آن پیدا کرده و نسبت به شیوه رعایت موازین بهداشتی از سوی نانوایی‌ها دقت دارند.
کد خبر : 46515
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 بهمن 1399 - 8:52
سلامت نان؛ زیر ذره‌بین مردم و مسئولین

به گزارش جارپرس از ایسنا، از ابتدای این اپیدمی هم موازین خاصی به جهت حسایست کار نانوایی‌ها برای آنها تعریف شد تا مشکلی برای سلامت مردم ایجاد نشود،  از جمله اینکه نانوایی‌ها با دستی که پول دریافت می‌شود به نان دست نزنند، ترجیحا کارتخوان داشته باشند، از دستکش و ماسک استفاده کنند و سطوح را مرتب ضدعفونی کنند.

در این بین دیده شده برخی نانوایی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که اگرچه تعداد آنها زیاد نیست، اما همین تعداد کم هم در شرایط کنونی می‌تواند ایجاد مشکل کند.

مهمترین موضوع عدم رعایت موازین بهداشتی هم که در نانوایی‌ها دیده می‌شود معمولا عدم استفاده از ماسک از سوی برخی از کارکنان نانوایی است که حتی انتقادهای گاه و بی‌گاه مشتریان نیز بر آنها کارساز نیست.

از زمان تشدید نظارت‌های بهداشتی کرونا، خبازی‌ها به شدت زیر ذره‌بین قرار گرفتند تا همین تعداد اندک واحدها نیز مجبور به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شوند و حالا به گفته رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه عمده نانوایی‌ها به رعایت موازین بهداشتی پایبند هستند.

اعتضاد علیزاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کمترین میزان عدم رعایت موازین بهداشتی را بین خبازی‌ها داریم، گفت: البته نمی‌توان گفت هیچگونه تخلفی در هیچ نانوایی صورت نمی‌گیرد و ممکن است برخی کارگران نانوایی‌ها گاهی بی دقتی‌هایی داشته باشند، اما غالب نانوایی‌ها تا کنون مشکلی در این زمینه نداشته اند.

وی استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی مستمر سطوحی که نان روی آن قرار می‌گیرد را از جمله مواردی دانست که خبازی‌ها با دقت انجام می‌دهند و یادآور شد: اگر نانوایی‌ها بهداشت را رعایت نکنند در درجه اول سلامت خود آنها در معرض خطر خواهد بود.

به گفته علیزاده، رعایت موازین بهداشتی در خبازی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که هزینه زیادی برای تهیه ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و… آن هم در این شرایط سخت اقتصادی به آنها تحمیل می‌شود، اما به خاطر سلامت مردم کوتاهی نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه از تشدید نظارت بر رعایت بهداشت از سوی نانوایی‌ها در قالب بازرسی‌های مستمر اتحادیه خبر داد و اضافه کرد: نانوایی‌هایی که رعایت نکنند یا سهمیه آرد آنها قطع خواهد شد و یا پس از دریافت اخطار پلمب می‌شوند.

علیزاده از پلمب نزدیک به ۲۵ نانوایی متخلف و یا قطع سهمیه آرد آنها طی حدود سه تا چهار ماه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: تشدید نظارت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی از مردم هم خواست در صورتی که هرگونه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مشاهده کردند، موارد تخلف را با اتحادیه خبازان در میان بگذارند.

رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه عمده خبازی‌ها موازین بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند، گفت: مسئله مهم این است که ما فقط ساعتی از روز فعالیت نانوایی‌ها را در قالب بازرسی می‌بینیم که در این ساعات میزان رعایت‌ها بسیار مناسب است.

گودرز فهیمی در گفت و گو با ایسنا یکی از مهمترین موضوعی که در جریان بازدیدهای بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد را استفاده از ماسک دانست و عنوان کرد: عمده خبازی‌ها به استفاده از ماسک پایبند هستند، البته ممکن است در این بین تخلفاتی هم صورت بگیرد اما نمی‌توان همه نانوایی‌ها را با یک چشم دید.

رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این زمینه باید شرایط دشوار خبازی‌ها را نیز در نظر گرفت، تاکید کرد: کارکنان نانوایی گاهی ۱۰ تا ۱۲ ساعت مقابل تنور و در گرمای زیاد فعالیت می‌کنند و ممکن است گاهی ماسک را بردارند، اما این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.