سفیر ایران در روسیه: گفت وگویی برای اس ۴۰۰ بین تهران و مسکو انجام نشده است

double-quot
تهران – جارپرس – مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با بیان اینکه هیچ گفت وگویی درمورد اس -۴۰۰ بین دو کشور انجام نگرفته است، اعلام کرد: ایران علاقمند به ادامه همکاری های نظامی با روسیه است.
کد خبر : 19051
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1395 - 6:33
سفیر ایران در روسیه: گفت وگویی برای اس ۴۰۰ بین تهران و مسکو انجام نشده است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، سنایی در مصاحبه با هفته نامه روسی آرگومنی ای فاکتی که روز جمعه انتشار یافت، تحویل سامانه اس ۳۰۰ در سال ۲۰۱۵ را گامی بزرگ در پیشرفت روابط ایران و روسیه برشمرد.
وی اظهار کرد: هیچ گفت وگویی درمورد اس -۴۰۰ بین دو کشور انجام نگرفته، اما ایران علاقه مند ادامه همکاری های نظامی با روسیه و توسعه آن است و حتی امیدوار به تعامل در عرصه هایی هستیم که به توافق با شورای امنیت سازمان ملل و صدور مجوز نیاز دارد.
سفیر ایران یادآور شد: براساس تصمیم های برنامه هسته ای، ممنوعیتی برای فروش به ایران – انواع مختلف جنگ افزار) وجود ندارد و آمده است که باید مجوز دریافت کرد. بنابراین، امیدواریم همکاری بین ساختارهای مسئول دو کشور به سطحی ارتقا یابد که بتوانند در باره خرید حجم های زیاد (از طرف ایران) به توافق برسند تا پس از آن به شورای امنیت سازمان ملل رجوع خواهند کرد.
در بخش دیگری از این مصاحبه که در کانال رسمی تلگرامی سنایی انتشار یافته، وی با یادآوری اینکه ایران و روسیه درمورد سوریه همکاری راهبردی دارند، تصریح کرد: به همین دلیل در این زمینه مشاوره های مکرری در سطوح مختلف انجام می شود.
سفیر ایران تاکید کرد: ایران و روسیه مرتب با یکدیگر ارتباط دارند، زیرا تروریسم را معضل شماره یک می دانند و مبارزه با این پدیده امری بسیار مهم است، شاید موضع ما با کشورهای غربی تمایز داشته باشد.
وی ادامه داد: تروریسم برای تهران و مسکو از لحاظ نظری و عملی تهدید و مشکل درجه یک است و به همین خاطر عقیده داریم، باید تمام نیروهای خود را متحد کنیم. همه طرف ها متحد شوند تا این معضل حل شود. امیدواریم غربی ها نیز رویکردهای خود را نسبت به خاورمیانه تغییر دهند، زیرا راه خروج دیگری وجود ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.